Wel of geen folie bij isoleren?

Rgrs

  • #1
Hallo,

Er is al veel geschreven en veel te lezen over isoleren, maar iedere situatie lijkt wel uniek

Wij hebben een niet geisoleerde woning uit 1965. Ik heb besloten om de zolder te isoleren met pir platen van 9 cm. Deze platen liggen op de zoldervloer, welke van hout is. Onder de isolatie zit dus een balklaag. (Nokhoogte is 1,3M overigens). Momenteel is de bovenverdieping, waar 3 slkamers en 1 badkamer komen, volledig open, ik kijk zo op de onderkant van de zolder vloer. Dit plafond werken we af met stucplaten en op de badkamer groene platen.

Ik wil natuurlijk vochtproblemen voorkomen. Waar dien ik rekening mee te houden?
Dampdichte folie achter de gisplaten, of juist niet?
Moet er tussen de isolatie en de gipsplaten nog geventileerd worden, of juist niet?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Dus als je op de verdieping staat kijk je tegen de onderkant van de zolder vloer. Op die vloer wil jij een laag PIR gaan leggen.
Kijk je tegen de planken van het pannendak Wil je nog op de zolder komen dus ga je over de PIR lopen?
 

Rgrs

  • #3
Je kijkt inderdaad tegen de vloerdelen en balklaag aan. De nokhoogte is 1,3m. We gaan geen gebruikmaken van de zolder dus we lopen er niet overheen. Als je op zolder staat kijk je tegen de planken van het pannendak inderdaad.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
In deze rubriek kom je dezelfde vragen, problemen tegen.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu