Miele novotronic w303 herrie centrifugeren& manchet stuk

Dirkswas

  • #1
Beste profs,

Vanmiddag maakte onze Miele Novotronic w303 ineens een hoop kabaal tijdens zijn laatste centrifuge gang van een handdoeken was. (Niet overbeladen twas een relatief kleine was) Toen mijn vrouw ging kijken was de manchet van de machine aan de linkerkant gefrummeld en zat er bij inspectie een klein scheurtje in.

De manchet is niet meer in de goede vorm terug te krijgen.

Toen ze de machine met de halve hoeveelheid was alsnog liet centrifugeren klonk er één tik alsof er iets van metaal los zit.

De machine heeft daarna wel gewoon gecentrifugeerd. Weliswaar 2x met een halve handdoeken was.

Wat kan er gebeurd zijn en vooral: hoe los ik dat weer op?

Ik hoor heel graag jullie mening!
 

Techrax

  • #2
Klinkt als een gebroken trommelkruis! Om deze te vervangen moet de hele machine uit elkaar (kuip uit machine en trommel uit de kuip) kunt u een foto sturen van het manchet? Controleer ook of er een veer is los geschoten dit kunt u controleren door het bovenblad te verwijderen.
 

Dirkswas

  • #3
Een uitdaging dus! Is dat te doen of is het einde machine?

Ik zal het bovenblad eraf halen om naar de veren te kijken. Als ik de trommel met de hand beweeg (heen en weer, open en neer) merk ik niets bijzonders.

Een foto van het 'frommel manchet' kon ik niet uploaden. Zal het straks nog n x proberen.

Bedankt voor het meedenken!
 

Techrax

  • #4
Indien u geen speling heeft op de trommel zal het kruis niet gebroken zijn, maar het manchet moet u wel vervangen als er een gaatje inzit. U moet dit manchet hebben: ***********
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Link en prijs verwijderd, lees even de forumregels a.u.b.

Zie hier voor onderdelen.

Als de trommel t.o.v. de kuip opzij, omhoog etc. te drukken is zal het trommelkruis kapot zijn.
De machine kan ook een knal geven bij opeengehoopte was.
 

Dirkswas

  • #6
 

Dirkswas

  • #7
Foto gelukt :)

De trommel 'veert' zoals altijd. Merk ik niks bijzonders aan.

Ik denk dat de herrie ook veroorzaakt is doordat de machine iets van zijn plek gekomen is door die klap tijdens centrifuge gang.

Toch iets gebroken??

Ga m straks maar ns openmaken...
 

Dirkswas

  • #8
Veer los!('
', '')
 

Dirkswas

  • #9
Waardoor kan dat gebeurd zijn?

Verder lijkt niets stuk...
 

Techrax

  • #10
Als de trommel heel erg in onbalans is. Veer weer monteren aan kuip en manchet vervangen als er een gaatje inzit.

Succes!
 

Dirkswas

  • #11
Dank je voor je ondersteuning!

We zijn met zn 2en druk bezig met balken de trommel te liften en zo in een dusdanige positie te krijgen dat we de veer kunnen monteren.

Manchet heeft een klein scheurtje dat nèt niet door is. Dubbele laag ductape aan de achterkant en wassen??
 

Techrax

  • #12
U kunt het proberen met ductape. Ik weet niet of het werkt maar als u de machine op z'n rug legt kunt u de kuip naar boven drukken en dan de veer monteren.

Succes!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #13
De machine schuin naar voren trekken en onder de motor een stapeltje oude kleren of dik tempex leggen, de machine laten zakken, de veer kunt u dan zo inhaken.
 

Dirkswas

  • #14
Machine is weer als vanouds. Bedankt hoor de support!
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu