Groepenkast kap vervangen

Rotjeknor

  • #1
Zijn oude en nieuwe kappen van groepenkasten compatibel?

In korte tijd heb ik 2 monteurs over de vloer gehad die iets in mn meterkast moesten (slimme meter/zonnepanelen). Beiden hebben de kap van de groepenkast losgehad, nu zit ik letterlijk met de brokken.

De eerste heeft de kap tijdens het terugplaatsen niet goed gemonteerd met een gebroken zijkant tot gevolg. Dit heeft ie gerepareerd met ducktape en prima terug kunnen plaatsen daarna.

De 2e monteur heeft de kap uit zn handen laten vallen en daarmee in stukjes.


Nu heeft ie het provisorisch teruggeplaatst om in ieder geval nog iets beschermds te hebben in de groepenkast.


Nu ben ik met het bedrijf van de monteur in contact voor een oplossing, maar ik wil ook graag zelf weten waar ik aan toe ben.

Het gaat om een HAF groepenkast, 33x22cm. Zijn dit soort kappen (van een oudere groepenkast) nu nog te verkrijgen, of passen nieuwere kappen ook op een oude kast als deze? Of wat zijn alternatieven?

Ik zou de stukken nu ook weer aan elkaar kunnen tapen maar dat vind ik geen echt goede oplossing, laat staan veilig...
 

Poster

  • #2
Hallo

Moet dat bedrijf niet zorgen voor nieuwe kappen/deksels ??

Grt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Op dit forum geven we geen mening over werk, in dit geval schade, van anderen, zie de forumregels.

Zo te zien kan de kast wel een update gebruiken. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu