Holle plank met led spots en ingebouwde dimmer ?

Mario2012

  • #1
Goedendag.

Binnenkort een nieuwe keuken monteren, eindelijk.. De ander valt uit elkaar. Ik ben me druk aan het voorbereiden/plannen aan het smeden. Ik wil allen zelf doen. Betekent wel dat ik me hier weer wat vaker ga laten zien, en moeilijke vragen stellen. Althans voor mij dan.

Ik krijg een u keuken en wil langs 1 wand twee holle planken maken van mdf met in de onderste 2a3 spots. Met bediening aan de zijkant. Ik heb al wat rond gekeken voor spot, en die moeten een dimbare trafo hebben, zeg ik dat goed?
De Plank zal zo'n 60mm dik worden. Nu zoek ik dus een mini dimmer die ik ook in de plank wil inbouwen, aan de zijkant, maar kan niets vinden.

Iemand enig idee ? Misschien dat ik onder de plank nog wel 2 usb aansluitingen maak, maar dat komt nog.

Hoor het graag.
 

Alex1200

  • #2
Is een domotica systeem iets?

Zoek maar eens op dimmer en domotica ( zijn ook bij de bouwmarkten te koop)

Er mag hier geen merk ed genoemd worden.

Wel aandacht schenken aan de koeling
 

Mario2012

  • #3
Zo, dat is lang geleden.. Ik kom hier weer met een probleem natuurlijk en zag deze staan.

Dit is uiteindelijk vrij gemakkelijk gelukt. Ik heb een standaard witte plank van ca 5 cm gekocht, en daar zit alleen maar honingraat karton in. Aan de achterzijde is ruimte zodat de bevestigings strip met de twee uitstekende buizen waar de plank over schuift. Hier kun je je bedrading kwijt. Led spotjes bij de p#@$@@# gehaald,die 7mm inbouwdiepte hebben.iets dikker mag ook, maar ik wilde ze ook onder in mijnkeukenkastjes zonder een draad te zien.
Als je ad achterzijde een paar gaatjes boort kun je met een lang stukje ijzer ruimte "prikken" voor de bedrading en de bedrading erheen trekken. Trafootje zit ook via achterkant in de plank geschoven en aan de voorzijde zit er een sensor ingeschoven.
 

Mario2012

  • #4
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu