Heeft het nut om mijn isolatie te vervangen?

Daniel.vandersteen

  • #1
Op dit moment zijn wij ons aan het verdiepen in het gebruik van verschillende soorten isolatiemateriaal.

Het plafond gaan wij doen met 10cm dikke pir platen (het vorige isolatiemateriaal was hier volledig aan puin door klimop).

Nu heb ik een vraag over het isolatiemateriaal voor de muren. Op dit moment zit er 8cm dik steenwol tegen de muren aan en dit ziet er nog prima uit.

Wat ik mij afvroeg is of het zin heeft om dit te vervangen door 7cm dikke pir platen. Alles ligt nu toch open en vervangen is niet een extreem grote klus. Het steenwol heeft een Rd waarde van 2.00 en de pir platen van 3,15.

Heeft het nut om voor het verschil van 1,35Rd de isolatie te vervangen? De investering is ongeveer €900 hiervoor.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/tips!

Sabine en Daniel
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik ben altijd voor betere isolatie. Deze investering is niet erg groot. Het is wel afhankelijk van het geheel. Als je enkel glas hebt, heeft extra gevelisolatie weinig zin. Bepaal het gewenste eindresultaat, dan kom je er vanzelf achter of de extra isolatie loont.
 

No Hands

  • #3
Extra isolatie is altijd goed, denk bij harde isolatie als pir wel aan goede kierdichting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu