Noodzaak nieuwe cv leidingen te controleren?

Jvr1973

  • #1
Binnenkort worden, als onderdeel van de verbouwing, nieuwe cv leidingen aangelegd. (flexibel van een bekend merk met een U).
In de planning ligt om eerst de houten vloeren dicht te maken, wanden te stucen en te schilderen etc. voordat de cv ketel en de radiatoren geplaatst worden.

Is het noodzakelijk deze leidingen eerst te controleren op lekkages voordat de vloeren dichtgaan? Het gaat niet om de koppelingen: die blijven bereikbaar.

Ik begrijp dat het natuurlijk geen kwaad kan de leidingen te controleren. De vraag is echter of het nodig is, of dat de kans dat een leiding van dit type een lekkage vertoont zo klein is, dat het risico aanvaardbaar is.

Dank!
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het is niet gebruikelijk om leidingen te testen. Ik heb heel wat kilometers U* weggelegd maar nog nooit een lek in een nieuwe leiding meegemaakt. Ook nog nooit een lekke verbinding/koppeling trouwens (mits juist en goed geperst).

Ik test eigenlijk alleen de koppelingen voor ik ze instort.

Het wordt wel een iets ander verhaal als je ze vlak onder een houten vloer gaat leggen en vervolgens blind grote spijkers in de vloer gaat slaan (of schroeven).
 

Jvr1973

  • #3
Dank!
Ik had al zo'n vermoeden. Maakt het schema een stuk eenvoudiger :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu