Verschillende vragen over aansluiting elektra schuur

FJP

  • #21
De Haan schreef:
Netjes.
Nog wel de kabels vastzetten.
Pap schreef:
Had er een pvc over gedaan
en netjes vast gezet
Bedankt voor de afwerktips.

Dit is nu zeker nog het plan (De vrouw des huizes wil er ook graag PVC erom heen namelijk :-) ). Het was de eerste keer klussen op deze manier en duurde wat langer dan verwacht. Dus uiteindelijk was de focus dat het moest werken, maar wel veel van geleerd. Dus hopelijk gaat de rest wat sneller.
 

FJP

  • #22
Nog even een update en een vraag. De bekabeling in de schuur is gelukt en de pvc afwerking is bijna gereed (foto's volgen nog). Ook heb ik de nieuwe buitenlamp opgehangen. Nu loop ik alleen tegen wat problemen met de schemerschakelaar.



Als ik het zo aansluit als op de foto dan is de neutrale draad (blauw) op neutrale draad van het lichtnet aangesloten. Tevens is de blauwe draad van de buitenlamp ook met blauwe draad van lichtnet gekoppeld. De fase draad (bruin) van de schemerschakelaar is gekoppeld met de fase draad van het lichtnet. Tot slot is de zwarte draad van schemerschakelaar als schakeldraad gekoppeld met de bruine fase draad van de buitenlamp.

Probleem is dat op deze manier de buitenlamp altijd aan is. Ik heb in de schemerschakelaar de bruine en zwarte draad omgewisseld en dan blijft de buitenlamp juist uit. (ook als het donker is).

Verder weet ik niet precies waar de rode draad, de rood/zwarte draad en de zwarte blokjes in de schemerschakelaar voor zijn...

Ik denk nu aan het volgende:
- De sensor van de schemer schakelaar is vies (dus het is altijd donker) of
- De schemerschakelaar is (ergens) defect.
- Ik doe iets fout, maar wat?

Ik heb nu wel een schemerschakelaartje in bestelling die ik in de buitenlamp zelf kan inbouwen. Dat scheelt uiteindelijk ook weer een kabel in de schuur. Maar ik ben wel heel benieuwd of iemand tips heeft m.b.t. de huidige schemerschakelaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu