Nieuwe Thermostaat badkraan geeft alleen koud of heet water

Bad

  • #21
Beste Peter,

Dank voor de suggestie... denk dat de woningbouw daar niet zo blij mee is... Ook zal wanneer ik ga verhuizen vermoedelijk de wastafel weer terug moeten plaatsen.

Beste Jan,

De onderste foto is ook een thermostaat kraan maar die lijkt qua bedieningen het meest op de mengkraan die ook op de wastafel zat zoals deze bijvoorbeeld.
Dus weet je zeker dat de onderste ook gaat? Ha ha anders zit ik straks met 2 kranen

Wel geweldig om uit alle hoeken hulp te krijgen, dank jullie wel.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #22
Dat is dan een type dat ik nog nooit gezien heb.
Het is volgens mij een 1 hendel mengkraan, net als op de laatste foto.
 

Haplo

  • #24
Heb zo'n probleem ook een keer meegemaakt. Je kunt voor veel kranen ook een omgekeerde cartouche kopen. Zijn wel prijzig (die van mij was ong. 100 euro).
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #25
Met dat soort mengkranen als op de laatste foto/link maakt het niet uit waar warm of koud vandaan komt.

Wat Boudewijn en Haplo schrijven meende ik ook al maar wist het niet zeker dat er omkeerbare kranen kant en klaar te koop zijn, gisteravond vond ik er een paar maar kan ze helaas niet terug vinden.
Een installateur kan hem voor u bestellen, zijn wel duur, reken maar op minimaal € 250.=
 

Bad

  • #26
Dank je wel Jan. Dan is het opgelost en koop ik gewoon die Cadans kraan. Ja omgekeerde zijn zelfs te vinden maar dan praat je over 200-300 euro en dat is me teveel.
Dus een gewone mengkraan is prima. Thermostaat is natuurlijk makkelijker maar gewone mengkraan werkt voor mij ook en lijkt de goedkoopste oplossing en houd ik het toch nog simpel :-)

Dank voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu