Olivier Better handleiding

Rick_R

  • #1
Goedenavond allen,

Ik heb diverse posts gelezen en het probleem dat de Olivier Better doorloopt komt vaak voorbij. Mijn probleem zit vermoedelijk bij het uitstroom gedeelte of waar deze in vast klemt. Het water blijft maar lopen tot de bak leeg is, pas als ik de uitstroom mechanisme hard aandruk stopt het doorlopen pas of het is gereduceerd tot een minuscuul straaltje.

Ik ben na wat zoekwerk uitgekomen hoe de hele binnen unit eruit kan en deze heb ik geheel schoongemaakt. Hoe de ventiel onderop de uitstroom mechanisme los kan is mij nog een raadsel. Beide richtingen op gedraaid maar er leek geen schroefdraad aanwezig te zijn.
Is er een nieuwe link naar de handleiding die veelvuldig voorbij kwam in het verleden? Oude link
Wellicht kan ik het al repareren met de juiste aanwijzingen van deze forum.

Laatste alternatief is bestellen bij Portuvera ,hier kan ik een complete binnen set kopen of alleen de uitstroom mechaniek. Weet iemand ook of de haak mee geleverd word + handleiding om de bodem ventiel los te trekken?

Alvast dank.
Mvg Rick
 

Rick_R

  • #2
Het is opgelost door de uitstroom mechaniek te vervangen, te koop bij de site Portuvera.

Stappenplan:
Haal het paneel eraf door deze naar links te duwen, verwijder het front die de 2 stangetjes vasthouden, klik de doorspoel mechanisme los, klik de houder los waarop deze vast zit, kraan dicht zitten, maak de waterslang los aan de kant van de vlotter, klik de vlotter los en haal deze eruit, haal de klem van de vlotter weg om ruimte te creeeren (druk het blauwe lipje in en schuif het naar boven). Druk de houder van het uitstroom mechaniek naar beneden om deze los te krijgen (achterop de muur). Ontkoppel de plastic ring waarop de 2 lipjes zitten om weer meer ruimte te creeeren. Nu kan je de uitstroom mechaniek eruit halen zonder teveel te hoeven te wringen. Plaats de nieuwe uitstroom mechaniek en volg de vorige stappen achterstevoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
5
3

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu