Nieuwbouwing: Stuc techniek belangrijk?

Boeing767

  • #1
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wij hebben verschillende offertes gekregen. De prijs voor het laten stucen van onze nieuwbouw woning verschilt. De prijs ligt tussen de 7 a 21 euro per m2 (sausklaar).

De ene stucer zegt alleen te stucen en die zou normaal gesproken redelijk goed moeten gaan (scheurtjes kunnen mogelijk optreden) en andere zeggen dat er echt gekit of met gaas gewerkt moet worden en dat dit nooit voor 7 euro kan....

Is goedkoop deurkoop (zonder hier een bedrijf te noemen zijn de reviews zeer goed op Qasa) of maakt het inderdaad niet uit?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Tja, dit is geen klusvraag, dus je vraag valt niet binnen de doelstelling van dit forum.

Ik geef je een tip mee: vraag om garantie :idea:
 

Paultje_bos

  • #3
Wat ik uit mijn omgeving weet is dat je bij nieuwbouw altijd last van scheurtjes krijgt, dus als iemand beweert dat dit via hele mooie processen te voorkomen is dan zou ik zoals IJkenhout aangegeeft wel garantie afdwingen.

Mijn tip is glasvlies behang te gebruiken. Is superstrak (vooral als je het laat doen, goedkoper en zit er net zo strak uit als stuc werk, vooral omdat nieuwbouw muren al mooi strak zijn van zichzelf. Binnenhoeken afkitten met acrylaatkitje en witten maar (of kleurtje).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu