Gele vlekken na spachtelputz help aub!

Rubino_89

  • #1
Beste forummers,

Ik zit met een best groot probleem. Ik heb sinds augustus een huurhuis waar ik de muren van heb laten spachtelen. Dit zag er allemaal heel mooi uit voor een dagje of 2. Nu zitten alle randen van de muren van alleen de woonkamer (kamers aan bovenkant niet) onder de gele plekken. Wij dachten eerst dat er vocht in t huis zat en hebben we de woningcorporatie (havensteder) daar over opgebeld. Hun hebben helemaal boven aan de muren bij de randen inderdaad vocht gemeten. Het was op die plekken nat. Nu willen hun daar niks aan doen en willen ook niet met een oplossing komen. Ik ben inmiddels naar een advocaat gestapt en we gaan het in iedergeval aanvechten. Maar mijn vraag is voor nu: wat kan ik hier aan doen? Anders kan ik niet verder met het afmaken van mijn huis. Ik heb begrepen als ik het opnieuw wit dat het er weer doorheen komt. Er moet een speciaal laag overheen voor dat het opnieuw gewit wordt. Weet iemand wat hier het best voor gebruikt kan worden? En zijn er misschien mensen die dat tegen een redelijk prijsje voor mij kunnen oplossen? Alvast bedankt.

Groeten,
Rubino
 

Knuppel

  • #2
Waar jij naar zoekt is isoleermiddel.
Maar dit werkt inderdaad alleen als de oorzaak is opgelost. Dus eerst vochtoorzaak aanpakken, muren laten drogen, en dan insmeren met isoleermiddel.

Mondkapje op want het is rotzooi.
 

Ralph

  • #3
Spuit er maar eens een beetje chloor op, dan trekt het meestal wel weg.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #4
De gele vlekken komen doordat de spachtelputz te lang vochtig is gebleven na het aanbrengen.

Dat betekent nog niet dat de wanden voor het aanbrengen al te vochtig waren. Kan ook heel goed liggen aan onvoldoende ventilatie of een gebrek in de ondergrond.
 

Rubino_89

  • #5
Beste mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden/tips.

Er is vandaag een schilder langs geweest die het vocht weer bij de randen heeft gemeten en zijn apparaat gaf aan dat het droog was. Hij gebruikte een spuitbus van het merk polyfilla s200 en spoot deze op een stukje wat geel uitgeslagen was. Dit werd weer mooi wit. Raden jullie mij aan de vlekken gewoon met deze spuitbus te behandelen? Wellicht dat ik de wanden dan niet eens hoeft te sausen want dat isoleermiddel is ook wit van zichzelf, of denken jullie dat ik vlekken krijg? En wat raden jullie aan, isoleer van Alabastine of van polyfilla?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu