Waar kan ik dit scharnier kopen?

Marnixr

  • #1
Hoi!

Ik ben bezig met een klapbed dat ik wil laten kantelen als het voorbeeld op de foto:



Op internet heb ik wat scharnieren gevonden, alleen heb ik nog geen verkooppunt in Nederland gevonden en ik wil niet een paar weken wachten tot ze eindelijk uit het buitenland zijn geleverd. Ik heb deze scharnier gevonden:



Mocht iemand een tip hebben voor een beter scharnier, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Marnix
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Je hebt een mooi scharnier gevonden. Demontabel en al. Hoe heet dat?

Kijk ook eens naar een taatsdeur scharnier.
 

Marnixr

  • #3
Denk voor je reactie. Ik denk dat de taatsdeur scharnier niet "plat" genoeg is voor wat ik eigenlijk zoek en wellicht ook wat aan de dure kant. Het scharnier uit de foto heb ik gevonden op een site, maar daar zit ik dan dus vast aan te lange levertijden...
 

Marnixr

  • #4
Ik denk dat ik toch ga kiezen voor een dergelijk systeem:



Dat is goedkoper en sneller te leveren. Alles is goed te bestellen bij een site voor spandoeken.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
Let erop dat zo'n bed wel zwaar is, dus het scharnier moet er voor geschikt zijn. Dat is dan het voordeel van taatsdeurscharnieren, al worden ze ook wel iets anders belast.

Ik heb je berichten aangepast. Quoten is niet nodig als het erboven staat en reclame is niet toegestaan.

Die scharnieren staan op die Chinese site als: Aggravated bed tie / stealth bed hinge / bed hinge / bed insert / foot of the bed code. Daarmee weet wellicht iemand er een Nederlandse naam voor te noemen.

Met normale scharnieren kan het ook op dezelfde manier als met die steigerpijpen.
 

Poster

  • #6
Hallo

De constructie op de foto ziet er solide uit, en is makkelijk weg te werken.
En als de onderdelen simpel te verkrijgen zijn, zou ik daar voor gaan.
Niets mis mee.

Grt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu