Gebouwd door aannemer zonder vergunning

Wouter84

  • #1
Het is een beetje vreemde situatie, maar we hebben een huis gekocht van een aannemer en omdat hij zonder werk zat hebben we gevraagd of hij ons huis (zijn oude woning) wilde verbouwen voor ons.
Dit was geen probleem en alles is redelijk goed gegaan.
We wilde een bouwvergunning aanvragen maar omdat dit nogal lang kon duren (ongeveer 3 maanden) hadden we gevraagd of hij dat wilde doen. (We waren nog geen eigenaar vd woning) Omdat alleen de eigenaar een vergunning kon vragen heeft hij dat dus gedaan. We hebben zelf alle gegevens en papieren ingevult en hij hoefde dat alleen in te leveren en verzekerde ons dat dat is gebeurt. Nu de verbouwing klaar is (het is een opbouw van een bestaande aanbouw (van 6 x 3.3 meter) en wij graag de bouwvergunning en papieren wilde hebben begint de twijfel toe te slaan. We hebben er al diverse keren om gevraagd en dan ligt het steeds ergens tussen de papieren of in de opslag of iets dergelijks.

Wat is nu de juiste manier van handelen? Als we naar de gemeente gaan maken we misschien slapende honden wakker.
Ik heb hier zitten zoeken maar kan niets vinden over onze opbouw. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/uitgebreidzoeken
Ook krijgt de aannemer nog een resterende €4000,- van ons, dit zal ik voorlopig dan maar niet betalen.

Hopelijk weten kunnen jullie ons helpen.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Omdat dit geen klusvraag is, gaat het buiten het doel van dit forum. Het topic doe ik op slot. Ik zal per PB een suggestie doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu