Volgens de provider is er telefoonlijn beschikbaar bij deze woning. Maar ze hebben geen idee m.b.t. oude lasdop en/of modern ISRA punt!
Zijn advies: ik ga een Internet abonnement aanvragen; ze stuur een (KPN) monteur om de situatie te bekijken, en de kost van monteur is voor mij! Dit kunnen ze beste doen binnen 21 dagen. Als het werkt niet, kan ik de abonnement annuleren als het nog binnen de bedenktijd (14 dagen) is. Dus draag ik de volgende risico: (1) onbekende kosten van de monteur; (2) als het werkt niet of kosten te hoog zijn, heb ik misschien een lopende maar niet werkende Internet abonnement!
Goed service van de provider toch!?
Inmiddels, volgens de advies van Ronny, heb ik de twee grijze draden (uit de lasdop komend) gestript. Die zijn twee verschilde typen draden: een met 3 draadjes blauw, rood en zilver; de andere met 2 draadjes rood en wit. Kennen jullie deze draden? Hoe kan ik de draadjes op een telefoondoos aansluiten? (volgens de handleiding van de telefoondoos, moeten er 4 draadjes zijn)