Pakkingring waterleiding rood zwart

Niek-bcn

  • #1
Weet iemand of er een verschil bestaat tussen de zwarte en rode pakkingringen die er voor een kraan/aftappunt bestaan. En als er verschillen zijn wanneer je welke pakking moet gebruiken.

Alvast bedankt voor een antwoord

Niek
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Welk gedeelte van de kraan, van de kop of van een 3/4" draad van de uitloop ?
 

Niek-bcn

  • #3
Het betreft een aftappunt achter de hangtoilet. Is alleen een schroef die op de waterinlaat van de toilet wordt vast gezet. Hier komt een pakking tussen en ik heb nu een zwarte pakking gebruikt. Eigenlijk geen moment over getwijfeld tot ik laatst rode pakkingen zag en ik las dat iemand perse rode pakking aanbeveelde.
Ik ben bijna de boel an het dichtschroeven en dacht voor ik het dicht en betegeld heb toch nog maar even na te vragen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Ik kan me er weinig bij voorstellen hoe het zit, een foto zou welkom zijn.
De zwarte pakking zal rubber zijn, de rode is fiber, fiber is beter als het weggewerkt wordt hoewel het niet het meest geweldige idee is zoiets weg te werken.
Ik zou dit op een andere manier oplossen door een extra leiding te leggen en geen gebruik maken van ringen.
 

Niek-bcn

  • #5

Hoi Jan,

is de verbinding van de waterleiding aan de wc bij een hang toilet niet altijd ingebouwd? Ik vind het idee eigenlijk ook niet zo prettig maar volgens mij is dit niet te voorkomen. Indien er andere oplossingen zijn hoor ik het graag.

Ik heb nog een foto toegevoegd. Het gaat me eigenlijk vooral om het verschil tussen een zwarte en rode pakking. Moet ik zoals ik ergens gelezen heb eigenlijk een rode pakking gebruiken of gaat zo´n verbinding prima met een normale standaard zwarte pakking?

Alvast bedankt

Groeten

Niek
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Zie ik daar teflon om de schroefdraad ?
Zo ja dit verwijderen, het heeft geen zin en kan oorzaak worden van lekkage.
Het beste is een rode (fiber) ring, de zwarte zal rubber zijn, die kan vervormen als er iets spanning op staat.

Klopt dat die aansluiting binnen het reservoir zit.
 

Niek-bcn

  • #7
Bedankt - teflon is weg gehaald en alles zit ingebouwd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu