Rimfree wandcloset

Bruintje01

  • #1
Recent een ingrijpende badkamerverbouwing/ en een aparte toiletruimte afgerond. Nu zit ik met de situatie dat het wandcloset van het merk cersanit blijft lekken... Deze pot is een z.g. rimfree pot d.w.z. dat deze geen spoelrand heeft. Dit leek me wel wat..

Om te voorkomen dat bij het doorspoelen de pot (te veel) gaat spetteren is de spoelopening af fabriek voor 50% met een kunststofplaatje dichtgezet (gelijmd...) Daar kwam ik helaas pas bij het monteren van de pot achter.

Nu heb ik samen met de installateur na redelijk wat onderzoek ontdekt dat de pot steeds een beetje druppelt precies na iedere spoelbeurt. Op zijn aanraden de goedkope afvoerset vervangen door een kwalitatief (voelbaar) betere rubberen spoelmof van Geberit. Deze mof ging veel zwaarder in de spoelopening van de pot en de lekkage is weliswaar minder dan voorheen maar nog steeds aanwezig.
Volgens installateur is lekkage te verklaren doordat door de half dichtgezette spoelopening er veel stuwing ontstaat en het water zelfs langs de geberit afvoetset zijn weg vindt(!) Oja de lekkage komt echt uit de pot zelf. De muur en de constructie erachter
is kurkdroog.

Volgens de leverancier (een gerenommeerde bouwmaterialen groothandel) is de afvoerset te kort afgezaagd, hetgeen pertinent niet het geval is. Leverancier is dus bekend met het probleem.

Nog iets anders, de zitting van deze pot is onmogelijk vast te zetten. Zitting blijft schuiven over de pot. De vleugelmoeren zijn muurvast aangedraait. Na iedere toiletgang is dit een grote ergernis. Ben bijna zover om met lijmkit de bevestigigspunten van de zitting vast te zetten.

Wat is wijsheid in deze? :roll:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu