Ophangen marmerenwandplaat

Harhaag

  • #1
Dag klussers,

In mijn kamer wil ik als decoratie een natuurstenen 2luik ophangen. 2x 87,50 cm lang 27 cm hoog van 2cm marmer.
Even stoeien met soortelijk gewicht leert dat het toch al snel bijna 13 kilo als gewicht per plaat is. Als er dan ook nog de eis bijkomt niet permanent bevestigen, rijst de vraag hoe hang je dan zoiets op?

Gedachte is een 2mm dikke, 5 cm brede aluminium strip over de gehele lengte vastkitten met op 2 plaatsen een "sleutelgatsleuf" waar de schroeven/keilbout kop door kan. kan iemand hierover iets zinnigs zeggen of alternatieven aandragen?

grt
Harry
 

Poster

  • #2
Hallo

Een Aluminium "U" profiel van 25 mm op de muur boren, met plug/schroef, daarin de plaat laten rusten, en boven de plaat twee haken om de plaat tegen te houden.

Die kunt met pluggen in de muur zetten, en naar onderen draaien op de plaat.

Wilt u geen "U" zien, dan een Alu. Hoeklijn 20 x 20 mm onder, en ook twee haken onder/zijkant.

Grt.
 

Harhaag

  • #3
Dank voor je reaktie.

De combi marmeren (klassieke uitstraling) en aluminium (moderne uitstraling) vind ik niet mooi. Zeker ook omdat dit niet blind is maar in zicht.

Hoor graag andere ervaringen mbt natuursteen en lijm:
t.a.v: rekogen en muurduimen.
of
Aluminium j profielen, verwerkt als French cleats

heb nog even geduld.
 

Poster

  • #5
zoiets ? twee tegen elkaar in .

Ik weet niet waar u woont, maar door heel NL.verkoopt deze firma Alu. Z-profiel, aan particulieren, het adres staat in u inbox.


Grt.
 

Harhaag

  • #6
Als ik zeg dat geheel boven een bed moet komen te hangen. Wil ik er "blind" op kunnen vertrouwen dat ie niet naar beneden komt. En dan heb ik weinig vertrouwen in dit soort Praxis clips. Het kontaktvlak waar lijm op moet is mi ook veelste klein, ik zoek echt iets groters.

De Z profielen, wordt een beetje hobbyen, en houden sowieso zeker 1 mm speling.

maar goed bedankt voor je bijdrages.

grt
Harry
 

Poster

  • #7
Klopt, Ze zijn ook niet bedoeld om te lijmen.

Kijk wel uit met lijmen, vooral boven u bed.

Suc6

Grt.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Kijk eens bij een groothandel of aluminium verwerkend bedrijf, die hebben vaak de gekste soorten profiel, ook z-profiel.
U kunt voor de zekerheid onder en boven een profiel plaatsen, dan gaat het zeker goed met het gewicht.
 

Mn22

Vaste beantwoorder
  • #9
Of even te rade gaan bij een steenhouwer. Zij zullen dit vaker bij de hand hebben en weten hoe dit aan te pakken. Zeker ook omdat de bevestiging naar ik aanneem niet permanent moet zijn ivm eventuele verhuizing o.i.d.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu