Waterleiding van huis naar garage

Sander11

  • #1
Hallo iedereen,
Ik wil warm en koud water in de garage aanleggen. Dat moet komen vanuit het huis.
Ik moet ongeveer 1,5 meter in de grond overbruggen. Zijn er regels hoe ik de waterleidingen in de grond moet leggenn?

Ik dacht eerst een buis te leggen maar het gaten boren is behoorlijk kostbaar. Weet iemand een andere oplossing?

Groet,

Sander
 

Vick

  • #2
Buis is niet nodig wanneer je kunststof leidingen gebruikt. Wel enige diepte voor bescherming tegen bevriezing en ongelukjes met de schop. 60 cm?

Ik weet niet of isolatie van je ww leiding veel nut heeft op zo'n klein stukje. Aan de andere kant, juist omdat het zo'n klein stuk is is het ook zo gepiept.

Als de leidingen er liggen maak je een foto met duidelijke herkenningspunten, dan weet je in de (verre) toekomst de exacte positie.

Vaak wordt ook een stuk lint mee ingegraven, een stuk boven de leiding. Dan weet jij (of misschien wel een toekomstige bewoner) bij het graven dat je in de buurt zit.

Ik ben geen pro, ken de normen niet. Maar angezien er verder (nog) niemand reaageert, bij deze.

succes
 

Sander11

  • #3
Dank Vick voor je antwoord. Ik denk dat tyleenslangen de beste oplossing hiervoor is.

Groet,
Sander
 

Vick

  • #4
Dat is wat doorgaans gebruikt wordt, dus ik neem aan dat het ook goed is :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu