Badkamer bouwen

Hendrikwit

  • #1
Ik wil graag van ons aangebouwde hok een badkamer maken. De muur is halfsteens. Ik wou dan een metalstud wand aanbrengen met isolatie en daar tegenaan wediplaat. Tussen de muur en metalstud wand dampdoorlatende folie en tussen de metalstud wand en wediplaat dampdichte folie. Ik denk dat dit goed is maar wou toch nog even hier navragen voor tips.

Daarnaast nog een vraag. Eerst de wanden en dan afvoer met aardmat, verwarmingsleidingen en dat in beton gieten?
Of eerst de vloer en dan de wanden.

M.v.g,

Hendrik
 

Oswin

  • #2
Wand, daarna vloer, als er iets van uw muur op de nieuwe vloer valt kunt u opnieuw beginnen.
 

DubbleEagle

  • #3
Spreek je over de ruwbouwwerken? Dan zou ik toch eerst de vloer gieten, en pas nadien de studs voor de muren er op plaatsen...
 

Hendrikwit

  • #4
Er ligt al een betonnen vloer. En die moet ik dus iets ophogen ivm afvoer, aardmat en leidingen.
Voor betere isolatie wil ik tegen de bestaande muur dus wanden plaatsen met elektra erin etc.

Maar nu de juiste volgorde dus.

M.v.g,

Hendrik
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #5
In dit geval zou ik ook de wanden eerst doen, dan is er minder contact tussen de smeervloer en de koude buitenwanden. Beter is het om de smeervloer op isolatie te doen.

Stop je wel isolatie in de wanden? De folie aan de binnenkant is niet nodig, maar kan ook geen kwaad. Maak een paar open stootvoegen in het buitenspouwblad.
 

Hendrikwit

  • #6
Ik doe inderdaad isolatie tussen de metalstud wand. En wat bedoel je met de vloer isoleren?

M.v.g,

Hendrik
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #7
Bovenop de betonnen vloer leg je isolatie en daarop de smeervloer.
 

Hendrikwit

  • #8
En wat voor isolatie bedoel je dan? Tempex of ook wedi?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #9
Maakt niet uit, als deze maar drukvast genoeg is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu