Plafond nok zolder

Patrick1988

  • #1
Hallo,

Ik ben bezig om van de zolder een slaapkamer te maken. Nu is de nok gordings balk zichtbaar en wil graag het plafon afwerken door er een plafonplaat met spotjes in te maken.

Ik zit alleen met de vraag hoe ik het frame moet bevestigen om de plafon plaat tegen aan te maken. De schuine wanden zijn reeds afgewerkt met isolatie platen (wit en afgewerkt met strips) waar je niks aan kan bevestigen omdat dit te dun is.
(De volgende gordings balken zitten te laag voor een plafon)


De afmetingen van de plafon zijn 2,40x60.

Hoe kan ik toch iets maken waar ik de plafonplaat aan kan bevestigen. Alleen aan beide muren aan de kopse kant lijkt me niet echt stevig genoeg. wellicht iets vanaf de nok gording?

Ik hoor het graag.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Fotootje ?
 

Patrick1988

  • #3
 

Eenkhoorn

  • #4
Tussen de kopse kanten twee balken, net als in de nok. Daarnaast vanaf de nok naar beneden een houten constructie.

Op die manier kan je het plafond bevestigen aan de twee balken aan de zijkanten plus in het midden aan de houten constructie vanaf de nok.

Mwoa, niet zo'n hele duidelijke schets maar komt er dan als onder uit te zien. De rode lijn is je nieuw te maken plafond.

 

Patrick1988

  • #5
Bedankt voor je reactie,

Die twee balken kan ik die dan bevestigen met balkdragers? En hoe kan ik het beste een constructie maken vanaf het midden?

Gr Patrick
 

Eenkhoorn

  • #6
Ik zou inderdaad balkdragers gebruiken voor de twee zij balken.
De balken van de nok naar beneden zou ik vast maken met hoekijzers, wel aan beide kanten van de balk naar beneden monteren :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu