Van meterkast naar Perilex

Pezon

  • #1
Ivm aanschaf van inductiekookplaat en heteluchtoven moet ik een perilex contactdoos plaatsen.
Eerst moet ik een nieuwe groep laten plaatsen. Het trekken van de kabel doe ik zelf.
Mijn vraag is: kan ik een reguliere grijze VMVK-kabel hiervoor gebruiken of werkt dat zo niet?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Je kunt het beste de installateur vooraf raadplegen en de exacte (installatie-)gegevens van de betreffende apparaten daarbij paraat houden.

Want indien de hetelucht oven apart is t.o.v. de kookplaat zou het wel eens kunnen zijn dat je het met één perilex contactdoos niet redt, dan moeten beide apparaten wellicht op aparte dozen aangesloten worden. Of één op perilex en één op een gewone contactdoos (op een eigen groep).

Zo'n zelfstandige kookplaat met eigen regelaars noemen ze ook wel autark. Tenminste... in het Duits is dat een gewoon woord, in het Nederlands kom je het ook wel tegen.

Indien het een combinatie is waarbij de kookplaat bediend wordt vanuit de oven, dan zou het eenvoudiger liggen, dan zou één 5-aderige kabel moeten kunnen volstaan. Dwz dat denk ik, ben zelf geen installateur. Maar ook in dat geval is overleg vooraf met de installateur wel zo handig. Misschien kun je de kabel dan ook bij hem betrekken, interessanter voor hem en hoeft niet persé veel duurder te zijn voor jou. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu