Broyeur lekt en maakt enorm lawaai

Arianne

  • #1
We hebben in studio welke voor korte periodes wordt verhuurd een broyeur (toiletvermaler). net paar dagen verhuurd en wat blijkt, broyeur en maakt vreselijk lawaai en het deksel sluit niet meer goed. ik denk dat huurders deze hebben geprobeerd te openen. hoe kan ik dit apparaat fixen?? morgen komen er alweer nieuwe huurders😳

groet,
aerianne
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Loodgieter er bij laten komen als u er geen verstand van hebt.
 

Arianne

  • #3
Beste Jan,

Ik heb er idd geen verstand van, maar ben wel super handig en repareer zo ongeveer alles zelf. Wasmachines, koelkasten, koffiezetapparaten noem maar op. Dus als iemand mij uit zou kunnen leggen wat het zou kunnen zijn en hoe de reparatie aan te pakken kan ik het allicht proberen!!

Dus, wie geeft mij raad???

Groet,
Arianne
 

Schucoclem

  • #4
Beste Aeriane,
Ik herken jouw probleem.
Mijn vrouw en dochters presteren het om toch steeds weer om damesgerelateerde producten inde vermaler te laten vallen, en dan kan ik het oplossen!
In de vermaler zit een motor, voorzien van een schoepenrad, dat de inhoud van de vermaler fijnhakt, en fungeert ook als pomprad omn de substantie te veplaatsen. Dit schoepenrad draait heel snel, en bevindt zich in een pomphuis.Indien er nu vreemde voorwerpen in de vermaler terechtkomen,dan komen die door de aanzuigopening in de deksel van het pomphuis,en in contact met dat snel draaiende schoepenrad.Dit veroorzaakt een hoop herrie en kan zelfs volledig geblokkeerd worden.
Om verdere schade aan de motor te voorkomen, dus de vermaler niet meer bekrachtigen, voordat het probleem is opgelost.
Nu de reparatie,De bovendeksel van het gevaarte zit op diverse punten vastgeklikt op het reservoir. Die klikpunten dienen allen tegelijk los te zijn alvorens de deksel kan worden afgenomen. dat vereist enige handigheid, of assistentie.