Buitenplafond afwerken

DaanK

  • #1
Hallo,

Voor onze terrasoverkapping ben ik op zoek naar een mooie afwerkingsmethode.

Het gaat om een plat dak met houten balkenlaag, terras is omsloten met drie enkelsteense bakstenen muren. Oppervlakte is om en nabij 16m2.

Bij voorkeur zomin mogelijk naden zichtbaar.

Heb op internet al verschillende MDF panelen voorbij zien komen waar ik wel gecharmeerd van ben. Maar deze zijn in eerste instantie voor binnen gebruik bestemd.
Volgens specificatie waren deze echter ook toepasbaar in vochtige ruimtes zoals badkamers... Maar dan moesten ze bevestigd worden met clips voor het werken.
Maar nu is de vraag, zouden deze mdf panelen het ook uithouden als afdak plafonddelen of gaat dat verkeerd door de weersinvloeden.

Directe regen o.i.d. staat er niet op vanwege de bakstenen muur rondom, ik ben van mening dat het zou moeten kunnen.

Wat denken jullie?

Gr.

Daan

PS: het zou gaan om bijv. de Rapid Fix + platen van HDM
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Ik zou ze een mailtje sturen. Zonder hun bevestiging zou ik het niet buiten toepassen.

Naadloos kan door te stuken. Uiteraard op de juiste ondergrond.

Ik denk dat multiplex (12mm) het handigst is. Met hele platen heb je maar een paar naden.
 

Dickw

  • #3
Hoi daan
Ik zit met hetzelfde probleem/keuze voor een plafond voor een buiten overkapping. Ben benieuwd waarvoor je uiteindelijk gekozen hebt?

Groetjes
Dick
 

DaanK

  • #4
Ik heb je zojuist een pm gestuurd met meer info ivm forumregels.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu