Gevel latei

Robderijk

  • #1
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en de oplevering is binnenkort, ik heb alleen nog een vraag over de manier waarop de aannemer een probleem heeft opgelost die ik had opgemerkt tijdens de voorschouw.

Op de voorgevel leek het alsof de latei bij het keukenraam scheef zat. Dit had ik gemeld maar na goed kijken zag ik dat de linkerbovenkant van het kozijn halverwege een steen uitkwam en de rechterbovenkant op drie kwart van de steen. Ten opzichte van het kozijn zat de latei dus scheef. Dit hebben ze "opgelost" door boven de latei aan 1 kant met ongeveer 1.5 cm op te vullen zodat het op het gezicht weer recht hangt. Dit vind ik er persoonlijk ook niet echt mooi uit zien.

Mijn vraag is, mag dat zomaar opgevuld worden? Wat ze precies gebruikt hebben om het op te vullen weet ik niet. En het echte probleem zit hem in dat het kozijn of de gevel schuin is geplaatst, het gaat om weinig: 1.5cm op een kozijn van 1.4 meter breed maar kan ik op dat gebied nog verbetering verwachten van de aannemer? Na aankaarten van dit probleem zeggen zij hier niks meer mee te kunnen. Aan de ene kant gaat het "maar" om 1.5cm maar aan de andere kant hebben de andere huizen in de straat dit probleem niet.
 

Ralph

  • #2
Zou het nog steeds voorkomen dat de metselaars een laag verschil er in hebben gewerkt.......
Daar riekt het erg naar namelijk.

Maak eens een foto....
 

Robderijk

  • #3
Dat is gelukkig niet het geval ;). Ik heb twee foto's bijgevoegd. Op de eerste foto kun je zien dat links de ruimte tussen latei en kozijn groter is dan rechts. Op de tweede hebben ze het verbeterd, door de geschilderde witte lijnen op de gevel valt hetgeen wat ze gesmokkeld hebben niet heel erg meer op van afstand.



 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Doordat de foto schuin is genomen en er kleurverschil is, is het zo niet te zien. Om het goed in kaart te brengen kan je het met een cm en waterpas op een ladder gaan controleren.

Wij doen hier niet aan het beoordelen van uitbesteed werk. Haal er desnoods een adviseur bij.
 

Ralph

  • #5
Op de onderste foto ziet het er prima uit eerlijk gezegd.
Voor de rest....war IJkenhout al zei.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu