Wanden badkamer

Dave 850

  • #1
Hallo klussers!

Ben al enkele weekendjes bezig in onze nieuwe toekomstige badkamer.
De nieuwe badkamer gaan we realiseren aan de voorkant van ons huis, de oude zit nu achter maar deze ruimte vonden we te klein. Nu hebben we bij de ruimte aan de voorzijde ook de wc ruimte erbij betrokken om daar een inloopdouche te maken ( zie fotos )

Tijdens het slopen van de oude vloerplaten etc zagen we dat de vorige bewoners de draagbalken "lichtjes" hadden toegetakeld en 1 balk was aangetast door houtworm! Deze zijn inmiddels allemaal verstevigd en behandeld tegen beestjes!

Vervolgens de gehele afvoer aangelegd, zwaluwplaten gelegd, de boel geaard, vloerverwarming gelegd, diverse waterleidingen al gelegd en beton gestort.

Nu zat ik me zo af te vragen voor de wanden: bij de inloopdouche komt een ytong muur, deze is zo te betegelen maar de andere muren zijn gestuct met eerst een dikke laag cement ( waarschijnlijk nog de originele laag uit 1940 ) en daarna een dun laagje gips stuc! Kan ik dit zo betegelen straks of moet dit eraf gebikt worden of is er een voorstrijk voor?

Graag jullie advies hierin!

Mijn dank zovast
Gr Dave




Overdaad aan foto's verwijderd, de foto waar de vraag over gaat is voldoende, mod.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu