Isolatie tips gevraagd

24ayar

  • #1
Beste forumleden,

Ik ben een newbie betreft klussen.... Maar wil heel graag de dingen die ik kan doen zelf doen.

Ik wil het volgende gaan doen:

*schuine dak isoleren (zolder) + vloer van de zolder*

Ik woon in een dubbele-bovenwoning (1e2e verdieping)met een zolder daarop.
Vanwege de slechte isolatie en warmteverlies op de slaapkamers (2e verdieping) wil ik mijn dak gaan isoleren en de vloer van mn zolder. Ik wil de vloer gaan isoleren om meer warmte vast te houden op mijn slaapkamers.

Alleen weet ik niet precies hoe ik dat precies moet gaan aanpakken.. De ene medewerker in de bouwmarkt zegt: (voor in de zolder vloer) Eerst dampremmende folie en dan glaswol (tussen de balken) en tussen glaswol en afwerking (vloer van zolder) ong 3cm ruimte laten. De ander zegt : geen dampremmende folie vul de ruimte volledig met glaswol.. Wat is correct?


De ruimte tussen de balken zijn 14 a 15cm diep.

Er wordt op de slaapkamers gestookt en straks op zolder ook.

Betreft mijn schuine dak isoleren weet ik het helemaal niet hoe ik het moet gaan opbouwen:lol:

Maar ik denk dat hier genoeg klussers zijn die mij veel kunnen vertellen betreft isoleren

alvast bedankt,

M
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Er is al bijzonder veel geschreven hier over het naisoleren van de (binnenkant van) kap/zoldervloer. Heb je al gezocht? Daarna kan je eventuele specifieke vragen stellen :)
 

24ayar

  • #3
Ik heb al een hoop informatie gevonden op de site.
Alleen wat ik nog steeds niet begrijp is???

Hoe de meningen zo verschillend kunnen zijn wat betreft WEL of GEEN (dampremmende/dampopen/dampdichte) folie onder Glaswol?? (in mijn geval zal er uiteindelijk ook op zolder gestookt worden en daaronder)

En nog iets , Moet ik boven het glaswol een stilstaand (lucht) ruimte laten?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #4
Aan de warme zijde moet folie als er risico is op condensvorming. Dat risico is er niet als je aan de buitenkant isoleert.

Als er boven glaswol geventileerd wordt, werkt de isolatie bijna niet. Je doet immers als het waait ook een jas over je trui.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu