Combi tegels en douche putje

J-weetje

  • #1
Vroeg in de verbouwing is er een vloerputje voor de badkamer geplaatst door vrienden, ik heb toen niet gelet op de kleur hiervan. Nu wij bezig zijn de badkamer vloer te plaatsen kom ik tot de ontdekking dat ik het ding eigenlijk niet mooi vind. Met name het kunststof kader dat zichtbaar blijft tussen tegel en rooster, zie foto. De tegels zijn zwart en het kader is grijs/wit. Hoe doen andere mensen dat met donkere vloer tegels? Een putje met een RVS kader? Ik heb gezocht en de fabrikant (bekend merk, iets met water en berg) heeft dezelfde putjes ook met rvs rooster EN rvs kader. Deze kan ik uiteraard kopen en dan alleen het boven deel gebruiken. Een paar vragen:

-Wat is de gebruikelijke manier van de uitvoering van een vloer put met zwarte tegels?

-Ik heb hier op het forum gelezen dat RVS en siliconen kit geen goede combi zijn omdat het niet goed hecht. Is een rvs put vanuit het oogpunt van degelijke afdichting wel een goede keuze? Of is het beter de kunststof kleur voor lief te nemen en niet zo te zeuren? :D

-Is een kitvoeg of een voegmiddel voeg beter tussen tegel en put kader i.v.m. uitzetten/krimp materialen?

-Indien kitvoeg, wat is de beste breedte hiervan?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden!

 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #2
Als je de tegels voegt en kit met grijs, maakt het witte kader niet uit. Kijk maar naar mijn douche:

 

J-weetje

  • #3
Hmm, dat is een tip om te overwegen! Echter, ik heb het toilet beneden met dezelfde tegels gevoegd met antraciet voegmiddel wat ik erg geslaagd vind. Eigenlijk wil ik hier aan vasthouden voor de badkamer.
Ik lees hier ook verschillende meningen over kleuren van voegmiddel het verkleuren hiervan onder invloed van kalk en zeepresten. Ik zal nog eens verder speuren. Iemand anders nog een antwoord/tip voor mij?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu