Thermostatische badkraan en gasboiler

Josiane melchior

  • #1
In de keuken staat een gasboiler of is het een geiser,ken het verschil niet van het merk Sylber cat 12E,type B11Bs,model VNYC 14.
De badkamer ligt op een 4 tal meter van dit toestel.

Als vrouw heb ik niet veelr verstand van deze zaken maar het is al de 4de keer dat ik een nieuw thermostatische kraan op het bad het moeten laten plaatsen.In het begin kan ik alles goed regelen maar na een tijd niet meer.Nu kan ik enkel heel warm water krijgen,koud lukt niet.De thermostatische kraan staat op koud en toch blijft het warm.De kraan is er afgehaald om te ontkalken maar er zat bijna geen kalk in.
Dit begint een hele dure zaak te worden,kan iemand me raad geven?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Contacteer de leverancier, in ons land is dit een zeldzaam apparaat.
 

Josiane melchior

  • #3
De loodgieter die deze gezet heeft kan ik niet meer bereiken maar de boiler werkt wel goed,heb alleen altijd problemen met de kraan van het bad.
 

Stephan lood

  • #4
Volgens mij heb je een echt appart probleem denk dat het geen gek idee is om er een hand kraan op te zetten dat je zelf moet mengen als dat het ook niet doet heb je een groter probleem.

zo'n kraan kost een paar tientjes denk dat dat de moeite waat is
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Kunt u een foto plaatsen van het apparaat ?
 

Kacheltje

  • #6
Deze geiser zal niet echt geschikt zijn voor een thermostaatkraan.
Kan zijn dat het in het begin goed werkt maar door vervuiling van de kraan kan het zijn dat er te weinig warm water doorstroomt en dan gaat de geiser uit.
Ook besparende doucekoppen kunnen de werking verstoren waardoor de geiser uit valt en je koud water krijgt.
Onder de 6,5 liter water van 38 graden slaat de geiser iig af.
 

Stephan lood

  • #7
Ze heeft juist het probleem dat het water heel warm is volgens mij is dat een apart probleem en lijk het mij het beste om een open dicht kraan te nemen dus geen thermostatische

gewoon om te testen
 

Kacheltje

  • #8
Dat is idd wat anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu