Scheuren gestorte badkamervloer

_Rolf

  • #1
Een door ons ingehuurde aannemer heeft in onze jaren '30 woning een vloer gestort op zwaluwstaartplaten. De opbouw is als volgt (van onder naar boven):

zwaluwstaartplaten
beton (4 cm?)
vloerverwarmingsleiding
cement tot bovenaan leiding
een toplaag van een tegellijm (het merk met de o umlaut)

Ik weet niet waarom er een tegellijm toplaag op zit. De aannemer is inmiddels ontslagen, omdat we niet tevreden waren. Echter, nu hebben er zich scheuren gevormd op de vloer. Er is nog niet getegeld. Kunnen deze smalle, maar lange scheuren kwaad? Had er niet 2 cm cement of beton bovenop die leiding gestort moeten worden? Ik heb het idee dat ze zich voornamelijk bevinden waar de leiding loopt.

Moeten we wat doen of kan er met gerust hart overheen getegeld worden? Eventueel kan ik morgen een foto plaatsen.
 

Bouwknots

  • #2
Eerst zou ik het volgende willen vragen/weten

Is de vloerverwarming in gebruik? Als je de vloerverwarming gebruikt en de ingestorte leiding wordt warm droogt de beton rond die leiding te snel waardoor het gaat scheuren.
 

_Rolf

  • #3
Ik zag dat hij inderdaad aanstond, op ca. 20/25 graden
 

Bouwknots

  • #4
Ik vind het lullig maar ik vrees dat de vloer tpv de scheuren los lig en kan geen ander advies geven dan de los liggende delen of zelfs de gehele vloer eruit te halen en dan opnieuw beginnen, uiteraard zonder dat deel van de verwarming te gebruiken.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Jammer voor u maar als u de forumregels gelezen had was u op de hoogte geweest dat hier geen oordeel gegeven wordt over het werk van anderen.
Ga in overleg met de aannemer.
Slotje dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu