Ontluchtingspijpje oorzaak lekkage?

Klusbedrijf2RH

  • #1

Beste klussers,
Een klant van me heeft flinke vochtdoorslag in zijn muur. Er lopen geen cv- en waterleidingen achter boven of voor. Eventueel wel een badafvoer van de buren, maar het niveau van de vlek ligt hoger dan de afvoer. Nu kan dat ook opgetrokken vocht zijn, maar voor ik de muur openbreek wil ik graag weten of het rioolontluchtingspijpje op het dak (zie foto) de oorzaak kan zijn door binnenlatend hemelwater. Ik ben geen dak- en zinkwerker dus heb geen idee. Het dak en alle afvoeren erop zien er overigens prima onderhouden uit.
 

Ralph

  • #2
Is het ineens met deze koude dagen opgekomen dit probleem? Dan zou het condensering kunnen zijn. Die foto kan ik geen kaas van maken helaas.
 

Klusbedrijf2RH

  • #3
Nee Ralph, de lekkage begon eind november al. De vochtdoorslag o pde muur is ook veel groter dan wat condensering.
Foto heb ik helaas in net donker gemaakt en valt inderdaad niet veel van te bakken.... Het is een open pijpje van circa 4 cm doorsnee op een zinken bak.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Helaas voor u is dit forum niet bedoeld voor mensen voor mensen met een bedrijf, zie de forumregels.
Slotje dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu