Schroeven wcpot vervangen

Mheer

  • #1
Hallo.
Recentelijk is een schroef afgebroken, waar de toiletpot mee vast staat op de bodem. Nu wil ik het stuk schroef, dat zich nog in de bodem bevind, uitboren. Vooraleer ik de toiletpot terug kan plaatsen, dien ik dit gat met een instantie op te vullen. Zelf had ik gedacht aan injectiemortel of 2 componenten spuitanker. Als dit dan genoeg uitgehard is, kan ik een nieuw gat boren, plug erin en de toiletpot opnieuw plaatsen of heeft iemand een betere suggestie om dit probleem op te lossen???
 

Henk E

  • #2
Het is misschien makkelijker om vlak naast de oude plug (binnenkant) een nieuw gat te boren, nieuwe plug erin te doen.
 

Mheer

  • #3
Dat is jammer genoeg niet mogelijk. Dan past de toiletpot en of de afvoer niet meer. Ik moet een nieuw gat boren op exact dezelfde plaats.
 

Pigion

  • #4
Ca. 5 jaar geleden heb ik hetzelde gehad. Bij de nieuwbouw waren afgeknipte messing schroeven gebruikt. Twee waren dol in de plug en 2 waren doorgecorrodeerd. Waarschijnlijk zijn de schroeven ingekort opdat de installateur alleen maar in de afwerklaag hoefde te boren. Dat scheelt weer op- en neer lopen om de Hilty te halen. Ja, zo ging dat in de jaren '70. Het uitboren is moeilijk. Een steenboor wil geen plastic plug en ook geen messing boren. Ik heb toen maar een diamantboor dia. 20mm gehuurd en de oude pluggen royaal uitgeboord. De gaten gevuld met een houten prop en daarin de nieuwe rvs schroeven met garnituur.
 

Henk E

  • #5
Als de situatie het zelfde is moet het vaak wel lukken, we hebben dit vaak toegepast als de schroef afgeknapt was.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu