Momentsleutel als je niet sterk genoeg bent?

Tiho

  • #21
Je kan een ring steek niet zo verlengen. Dat komt op hetzelfde neer als de.momentsleutel/dop.
 

Erwin_83

  • #22
Als kraanmachinist/monteur verleng ik vaak zat steek/ring sleutels om sterker te zijn. En als je een steek en ring kant goed in elkaar zet kan je daarmee ook verlengen. En makkelijker is een stukje pijp. Wel op letten dat je het niet te vast draait, maar in dit geval dat de dame te weinig kracht heeft zal dat niet snel een probleem zijn (tenzij je de sleutel een meter maakt ofzo)
 

Jeni

  • #23
Een meter? :lol: Ik ga het de volgende keer gewoon proberen. Werkt het, dan werkt het. Werkt het niet, dan werkt het niet. Ik heb nu in ieder geval een aantal tips die ik kan gaan uitproberen. Waarvoor dank aan allen! :D
 

Erwin_83

  • #24
Nadeel van te lang maken is dat je het snel kapot draait zonder het te merken. Maar een steeksleutel iets langer maken is geen probleem. (Voor de zaak heb ik wel eens sleutel 32 met een stijgerpijp van 1,30 meter, maar voor thuis klussen is dit niet geschikt)
 

Tiho

  • #25
Ja hallo ik gebruik sleutels tot 65 met 2,5 meter lengte. Daar gaat het niet om.

En op je werk is dat ook niet officieel. Dat mag niet.
 

Erwin_83

  • #26
Nee is niet officieel, maar als iet los moet, dan gaat het los, ongeacht de methode. Eerst gewoon, dan met meer geweld (pijp of hamer) dan pas slijpen of snijden. Oja en wel eens wat kruipolie. Lekker off topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu