Kraan en tegelen

Matt_B

  • #1
Hallo,

Excuses voor het lange verhaal alvast!
Ik ben in mijn huurhuis, in overleg met mijn huisbaas, de badkamer aan het opknappen en ik hoop hier wat advies te krijgen op 2 gebieden:
- tegelen van de wand
- aansluiting kraan

Ik heb de oude tegels en een deel van het stucwerk los getikt en de muur behandeld met primer en daarna met goudband gestuct. Het resultaat is best recht dankzij de stuc profielen maar wel ruw omdat ik niet snel genoeg heb doorgewerkt.

Er zijn een paar plekken met onregelmatigheden van max. 3mm. Is dit op te vangen met tegellijm? Misschien de muur eerst egaliseren met tegellijm en daarna gaan tegelen? Ik wil kleine moziekmatjes op de wand, dus extra lijm pers je dan door de vele voegjes, lijkt mij.

Ik begrijp dat ik geen fix & finish kan gebruiken om de boel nog eens na te trekken, vanwege de te geringe laagdikte. Heb ik ook dit probleem omdat ik bij het stucen van de ene baan een andere baan nog een beetje heb nagesmeerd (bij de ene baan 2 uur later, bij de ander 1 dag later)? Dan zit er in principe ook een dun 'los' laagje op.




Bij de kraan achter de badrand zit één plek die een beetje weg loopt, zie de foto. Het hoogteverschil is 7mm. Kan ik dit straks rechttrekken als ik de leiding inmetsel?



Dan zit ik verder ook met de aansluiting van de kraan. Deze is ooit gesintalleerd met behulp van twee losse wandplaatjes op 13cm afstand (??). De leidingen waren zonder mantel gewoon afgesmeerd met cement. Dat was inmiddels gebarsten en lag los in de muur.



Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Kan ik deze plaatjes hanteren of beter een kraanbeugel (12/15cm) pakken en dan helaas maar de leidingen verleggen? En mantel verplicht?

Alvast bedankt voor jullie tijd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu