Aandrijfriem wasmachine AWE 6109 ( bovenlader)

HelpMe

  • #1
Ik probeer mijn aandrijfriem van mijn wasmachine te vervangen. kheb dezelfde riem besteld als die ik gevonden heb.

Nu, sluit ik die aan, eerst aan de motor en zo naar het wiel, maar dan kom ik wat riem te kort, waardoor ik mijn riem niet over het wiel volledig kan plaatsen.. Iemand enig idee of plaats ik mijn riem verkeerd??
Of iemand die weet waar ik foto's kan vinden van mijn wasmachine langs de binnenkant zodat ik kan vergelijken...

wasmachine Whirlpool AWE 6109

Thx

 

Co de Witgoedman

  • #2
Is een elastische snaar, dus met veel kracht om het snaarwiel trekken.
 

HelpMe

  • #3
Hoi co de Witgoedman...

Zo elastisch is die ook niet hoor :-), heb al brute kracht gebruikt maar telkens schiet ie weer los van het snaarwiel..

Het is toch juist wat ik aan het doen ben hé, of doe ik iets verkeerds?
 

HelpMe

  • #4
Hey Co de Witgoedman..:-)

Het is dan toch gelukt :-) nu volgende vraag, als ik nu draai aan dat wiel, die riem blijft niet mooi op zijn plaats liggen maar verschuift wat, maar na enkele malen draaien blijft die wel op zijn plaats weliswaar nijg naar de trommel beschermer.. is dit normaal en niet erg wanneer machine ga centrifugeren?? wil niet opnieuw met een afgeknakte kabel komen te zitten tijdens het wassen uiteraard :-)

Alleszins bedankt voor uw tip...
 

Co de Witgoedman

  • #5
De positiebepaling wordt bepaald door de plaats op de motorvertanding.
Meestal zoekt een snaar even op het snaarwiel, maar zou goed moeten gaan.
 

HelpMe

  • #6
Nog een vraagke, nu steek ik een was in en hij draait enzzzz maar nu zit ik met een lek, op de foto, aan de rechterkant waar die kabels zitten, loopt mijn water uit....

Ik heb wel gans die beschermplaat gedemonteerd en die trommel even moeten uithalen aangezien mijn deur ( die boven open en toe moet) geblokkeerd zat.... kan het zijn dat ik die plaat niet vast genoeg heb gemonteerd of dat ik iets geknakt hebt tijdens het uithalen van de trommel...
Bij het wegpompen van het water lekt ie niet meer (mss logisch) :-)
 

Co de Witgoedman

  • #7
Zou kunnen wezen dat het uit het verwarmingselement komt, mischien losgekomen tijdens demontage.
Anders even duidelijke foto maken indien het elders lekt.
 

HelpMe

  • #8
Verwarmingselement??? ik dacht mss zo'n rubber band die tussen de trommel en trommelplaat niet opzat, wat lekkage voorkomt??
of is er zoiets niet aanwezig?

Iemand laten komen voor herstelling is kostelijk zeker?
 

HelpMe

  • #9
Hey Co de Witgoedman,

merci voor uw feedbacks.. ik heb een onderwerp opgestart, Whirlpool AWE 6109 water lekt door... daar heb ik een foto geplaatst... waar lekkage uitkomt.. geen idee vanwaar ie start...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu