Kapot ruitje wasmachine

Bfonteine

  • #1
Goedemiddag, het glas van onze wasmachine ( Zanussi ZWG 3143 Electronic ) is tijdens het centrifugeren kapot gesprongen.

Heb inmiddels een nieuw ruitje besteld en binnen, maar voor dat ik dit ga plaatsen wil ik graag weten wat de reden was dat deze is gesneuveld ?

Heb de machine inmiddels open gemaakt, maar kan er niet iets raars aan ontdekken, de twee stablisatoren aan de onderzijde en de twee veren aan de boven zijde zien er goed uit.

Maar als ik de machine laat centrifugeren maakt hij wel een raar geluid.

Zelf dacht ik dat er een veer los / kapot was en hierdoor de trommel tegen het ruitje was gekomen.

Hopelijk weet iemand waar ik naar zou moeten kijken :D
 

Bfonteine

  • #2
Ik vergat er bij te vermelden dat er niets raars in de was zat die in de machine zat toen de ruit kapot ging( riemen / gespen en munten etc.
 

Pap

  • #3
Kijk eens aan de bovenkant of er geen veer uit de kuip is gescheurd
en probeer de trommel eens op te beuren op de plekken waar een rib zit
kruis kan gebroken zijn
 

Bfonteine

  • #4
De twee schokbrekers aan de onderzijde en de twee veren aan de bovenzijde zitten goed vast.
De bevastigingsogen op de trommel is niet gescheurd / afgebroken, noch zijn de bevestigingspunten voor de schokbrekers gescheurd / afgebroken.

Toch krijg ik de indruk dat de trommel "slap " in z'n veren hangt, de veren kunnen toch niet zijn versleten na zo'n 7 jaar ?
 

Pap

  • #5
Kijk eens op het kruis niet is gebroken door de trommel op te tillen op 3plaatsen
 

Bfonteine

  • #6
Ik begrijp niet precies wat je bedoeld met "het kruis" ?
Hier een viertal foto's van de ophangpunten van de trommel.






 

Pap

  • #7
Deur aan de voorkant open doen dan de trommel ten opzichte van de kuip opbeuren op 3 plekken
de trommel draad door een as daar zit een kruis aan en daar de trommel
als het kruis gebroken is dan bonkt hij ook
de veren zien er goed uit ook aan de kuip
 

Pap

  • #8
Wat je wel kun testen is een schokbreker los halen en dan kijken of het een fietspomp is of dat hij zwaar gaat
de pennen van de schokbreker kun je met een kombinatie tang en een hand er uit halen aan de achterkant zit een borging die in drukken dan kun je hem er uit halen en kun je een schokbreker testen
 

Bfonteine

  • #9
Volgens mij is ook dat goed.
Heb de gehele toko weer in elkaar gezet en er draait nu een was.

En nu maar hopen dat het goed gaat :cool:

Had er iemand wel eens van gehoord dat het glas van de wasmachine kapot gaat ??
 

Pap

  • #10
Het is gewoon glas een tikje en stuk is die
en waarom dat weet je maar nooit
heb je een nieuwe er in gezet
zo ja wat kost zo een viskom
 

Bfonteine

  • #11
Nieuwe besteld voor 37.99 ex verzendkosten en die zijn z'n 6,00 euro.

Als daar de boel gerepareerd is valt het nog al mee.

Maar dat het glas kapot kan gaan vindt ik vreemd, mijn vrouw deed er vroeger ( vorige machine ) paardedekens in met die grote koperen gespen en nooit een centje pijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu