Vestel whiteline VW 1082 knop draai door

Wasmonster

  • #1
Dag mensen,

De programmaknop van mijn wasmachine draai door. Normaal gesproken loop je door het programma en dan voel je weerstand bij het draaien, maar het lijkt als of de knop (het gewricht) lam is.

2 vraagjes,
#1 Denken jullie ook dat het aan de knop ligt?

#2 Ik zag ergens op het internet een knop te koop, maar ik vind 16 euro een beetje overdreven Link verwijderd duur voor een knop.
Heeft iemand wellicht een idee waar dit goedkoper te krijgen is of andere tips?

Trouwens ik neem aan dat ik de bovenkant van de wasmachine moet losgroeven om bij de knop te komen? Het gaat om een Vestel Whiteline VW 1082.

Bij voorbaat dank voor alle tips!

groeten,

Het wasmonster :)
 

Wasmonster

  • #2
Enfin, 35 minuten later is het probleem verholpen. Hieronder een korte handleiding voor het geval je dezelfde inferieure wasmachine hebt.

vestel whiteline inferieur crap machine VW1082

Benodigdheden
- een flexibele kruiskop of leatherman.
- een handdoek met superzeep om de zooi af te nemen.
- een ontbloot bovenlijf en religieuze sprookjesfiguren waarop je kunt vloeken.


wat te doen

draai het water dicht en en trek de stekker uit het stopcontact;
draai aan de achterkant van de wasmachine 2 schroefjes los;
schuif de bovenkant van de wasmachine;
draai twee schroefjes aan de bovenkant los;
en twee aan de voorkant bij het wasmiddelbakje als je deze openschuift;
ontplug voorzichtig twee electriciteitsplugjes;
trek voorzichtig de voorkant los;
realiseer vervolgens dat je niet bij de knop komt en je deze met brute kracht moet los wrikken aan de voorkant met een platte schroevendraaier, vloeken op sprookjes figuren is nu uitermate nuttig;
Merk tevens op dat de knop alles behalve 9 euro waard is maar hooguit 9 cent en dat naast bankiers deze onderdeelboeren ratten zijn;
in de knop zit een T-vormig pieletje, steek deze in het gaatje in de wasmachine en kijk of er weerstand is. draai net zo lang door tot je een merkbaar hardere klik hoort. dit is de neutraal stand zo bleek;
Schroef het hele zooitje weer in elkaar en druk de knop voorzichtig aan en wassen maar. In plaats van 35 minuten had dit aldus ook 5 minuten gekund.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gerelateerde onderwerpen Antwoorden Datum
2
2

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu