Miele W 918 lagerset vervangen

Hans van Dijk

  • #1
Beste klussers,

Ben inmiddels zo ver dat ik de trommel incl. motor eruit heb, daarna het contragewicht (achter) losgemaakt (met een poelietrekker) en de lagers eruit gehaald maar nu zit ik met de volgende vraag, op de as die naar de trommel gaat zou een ring (bus) met schroefdraad gezet moeten worden en in de gebruiksaanwijzing staat dat je de (oude) ring met een beitel moet splijten, ik kan moeilijk zien of er een ring om deze as zit (voor ik iets ga slopen). Kan iemand mij vertellen hoe dit aan te pakken.

Alvast dank voor de antwoorden.

groet
Hans
 

Pap

  • #2
Ik ben geen miele man maar volgens mij zit er op de plek van de keering een bronzen bus
als die schoon gemaakt is en er zitten geen groeven in lekker laten zitten
is die in gelopen vervangen voor de nieuwe
de oude is met een beitel te verwijderen
op you tube is veel te zien van miele
zoek maar op bearing miele
 

Hans van Dijk

  • #3
Dank voor de tip, de zgn bronzen lager zit vol met aangekoekte resten en daardoor kan ik moeilijk zien dat dit er dan ook af kan want die nieuwe zou moeten passen als je de oude eraf haalt + dat de nieuwe schoefdraad aan de binnenzijde heeft.

Overigens de oude "bus' zitten wel lichte groeven in dus toch maar vervangen.

verdere tips zijn altijd welkom

alvast dank

groet
Hans
 

Pap

  • #4
Zorg dat er op de nieuwe keering en lagerbus een goed vet zit dit komt de houdbaar heid ten goede
lagers er netjes in tikken zonder de boel te beschadigen
succes
 

Hans van Dijk

  • #5
Beste Pap,

De zg. oude bronzen lager ziet er voor mij glimmend uit (rvs ?) hij zit vast dat zeker maar ik blijf mij afvragen of ik deze er zomaar met een beitel kan uittikken (huiverig) ook omdat de nieuwe bus aan de binnenkant schroefdraad heeft dus zal de oude dat ook moeten hebben en om dan met een beitel te "hakken" .......

Het is jammer dat ik geen foto kan meesturen (ik heb gekeken, maar zie nergens een upload mogelijkheid). want ik heb een duidelijke foto van dit geheel.

groet
Hans
 

Pap

  • #6
Als je een scherpe beitel hebt en dan in de lengte de bus opsplijten
of van de trommel kant af hem er af tikken gewoon doen
brons is zacht heb je zo stuk
 

Hans van Dijk

  • #7
Nadat ik de oude lager (niet van brons) een klein stukje heb weggeslepen met een haakse slijptol kon ik deze bus er makkelijk vanaf halen. Toen de nieuwe erover heen gezet, althans ik had een grote ring en en buis met een grotere diameter dan de bus nodig om die ring er omheen te tikken en toen begon het echte werk, lagers erin (invetten enzo) het zware gewicht terug zetten en daarna de trommel met motor weer de wasmachine inschuiven (met planken) daarna alles aansluiten wat losgemaakt is de machine op zijn pootjes gezet en............................draaien als een zonnnnnnnetje.
Dit is wel een kick, klussers. Hij heeft al vele wassen gedraaid.

Alvast dank voor alle tips en mocht er vragen zijn mail me ik kan er veel over vertellen.


I.v.m. privacy het email adres verwijderd, mod.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Knap gedaan. :prima:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu