Waterslag in buurt van inlaatcombinatie

Marco89

  • #1
Hallo,

Ik heb gisteren mijn waterleiding verlengt en aangesloten met een stopkraan en beluchterkraan. Toen ik het water weer aanzette leek het alsof de leidingen uit elkaar knalden, misschien lucht? Nu heb ik constant als ik een koud waterkraan open/dicht draai last van waterslag, de waterslag zat eerst nog in het nieuw gesoldeerde gedeelte, maar nu constant bij de inlaatcombinatie van de boiler, als ik deze dichtdraai is het probleem zo goed als verholpen, zou deze defect kunnen zijn? Knijpen heb ik geprobeerd maar levert te weinig warm water.

Dit wil ik graag oplossen voordat ik de nieuwe leidingen in stuc ivm met nieuwe keuken, dus niet meer toegankelijk.

Ik heb op dit forum al verschillende verhalen gehhord over waterslagdempers, zal dat helpen in mijn geval.

Over een maand wordt de boiler vervangen door een combiketel, zal het dan misschien verholpen zijn? En het zijn trouwens geen loszittende leidingen.

Mvg Marco
 

Roykes

  • #2
Tegen somige waterslagen kun je weinig doen, het enige wat je kan is alle leidingen zo goed mogelijk vastzetten. maar ook de keerklep in je inlaat combinatie kan voor die waterslag zorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu