Constructieve vragen badkamer

Snelleklusser

  • #1
Hoi,

Ik heb een aantal vragen over constructie van de nieuwe badkamer:

- Is het verstandig de vloer onder de douchebak te tegelen? Als er met een plint wordt gewerkt is zo'n plint toch niet waterdicht?

- En tegelen onder het bad als de zijkant ook getegeld wordt? Is dit niet een beetje overdreen?

- Is het verstandig muurtegels op de rand van de douchebak te tegelen, in plaats van eerst muur in zijn geheel tegelen en dan de douchebak er tegenaan te zetten. Ze zeggen dat tegelen op de douchebak rand beter is voor de afwatering. Echter volgens mij wordt dit lelijk en als die douchebak er om wat voor reden weer even uit moet dan is er een probleem.

- Hoe kan ik een douchebak zo laag mogelijk plaatsen? Ik zie overal douchebakken gelijk met de vloer, maar waar blijft dan de sifon? Dus dit staat wel leuk in de showroom maar hoe realistisch is dit? Deze zit dan in de vloer maar ik kan na de sifon toch niet met de waterafvoer omhoog om de riool via de wand te laten lopen?

- Hoe kan ik de douchebak op een houtenvloer (met zwaluwplaten/beton) zo laag mogelijk plaatsen terwijl het water nog steeds via de wand weg kan? Het onderste kantje van de sifon in de vloer boren?

- Hoe hoog is de laagste douchebak sifon? Zitten hier nog nadelen aan? Is zo'n sifon gevoelig voor verstopping (haren)?

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu