Hydrofoor

Erdötelek

  • #1
Beste medeklussers, is er een klusser die misschien ervaring heeft met hydrofoors.

Ik heb een hydrofoor in gebruik en zou graag willen weten of er iets aan de pomp af te stellen is. Ik heb namelijk het probleem dat als je via een geiser warm water pakt en op temperatuur draait met koud water en vervolgens dan de pomp aanslaat de temperatuur weer veranderd. Eigenlijk zou ik het liefste hebben dat zodra je water pakt de pomp aanslaat zodat dit effect minimaal word.
Tevens zou ik willen weten of het plaatsen van een groter vat een optie is , ik heb namelijk een extra drukvat van een liter of 80, maar hier zit geen membraam in, ik had gedacht door middel van een T stuk het grote vat aan te sluiten op de leiding die nu naar het orginele tankje loopt om zodoende de orginele werking van de pomp te behouden, maar voor dit allemaal te proberen zou ik graag wat meer info willen, hopelijk weet op forum iemand die me op de juiste weg kan helpen.
Alvast bedankt
 

Kacheltje

  • #2
Als je een drukreduceerventiel plaatst bij de hoofd-afnamepunt en die afsteld net onder de startdruk van de hydrofoor heb je een gelijkmatige druk zonder pieken en dalen.
Een groter vat is dan zeker niet nodig.
 

De loodgieter

Vaste beantwoorder
  • #3
Tot hoeveel bar verhoogt je pomp het water?

krijgt de geiser te veel tegendruk via de warmwater zakt deze onder zijn tapdrempel en gaat uit.

john
 

Erdötelek

  • #4
Beste kacheltje, werkt een reduceerventiel op waterdruk of 220 volt ?

Beste loodgieter, geiser gaat niet uit het is puur de hogere koudwaterdruk die voor het extra koude water zorgt, heb het al proberen te ondervangen door middel van een thermostaatkraan , dit werkt op zich wel maar ik ben na twee jaar al twee kranen verder, waarschijnlijk kunnen de thermostaatkranen er ook niet goed tegen vandaar dat ik wat anders wilde proberen.
 

Kacheltje

  • #5
Die werkt op waterdruk, hetzelfde principe als een gasreduceerventiel.
Zonder verdere hulpenergie dus.
 

Erdötelek

  • #6
Dus voor de duidelijkheid, als ik het reduceerventiel instel op de laagste druk en de pomp slaat aan en begint de druk op te lopen , knijpt het reduceerventiel de hoge druk zodat de laagst ingestelde druk gehandhaafd blijft.
 

Kacheltje

  • #7
De ingestelde druk blijft gehandhaafd zolang de druk van de hydrofoor gelijk of hoger is dan de ingstelde waarde.

Bij het instellen net onder de inschakelsetpunt heb je een vaste waterdruk die niet fluctueren zal zoals nu het geval is.
 

Erdötelek

  • #8
Kacheltje bedankt, dan weet ik wat te doen, kan ik van m'n extra tank die ik heb mooi een buitendouche gaan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu