AEG Lavatherm 56600-Wloopt programma te snel af

NanTom

  • #1
Hallo, ik ben nieuw op dit forum...Ik bezit al jaren (12 à 13 jaar) een condensdroger van AEG LAVATHERM 56600-W met PNC nr. 916 014 090 01 en S-No 04375310. Ik mag van mezelf zeggen dat ik redelijk handig ben en laatst was deze droger stuk. De riem was defect maar ook tegelijk heb ik de grote plastic ring vooraan de trommel (met daarin een vilten ring) vervangen. Hij draait perfect nu, maar jammer genoeg zit er nog een probleempje in. Hij droogt en warmt, (Start programma op stand 1 en stopt op stand 5) maar op het einde is de was nog vochtig. Nog eens overdoen en dan droogt hij meestal wel goed. Een beetje ge-observeerd, en bij start op stand 1 gaat hij de eerste 20 seconden al van stand 1 naar 2 endan vrij snel naar 3 vanaf dan gaat het aan normale snelheid maar aan het eind is de was nog vochtig. Soms als ik hem dan na een minuutje of 2 terug laat herbeginnen, dan doet hij het wel goed...
Iemand dit al aan de hand gehad ? Programmer ? Sensor ?
Bedankt alvast...Tom
 

Co de Witgoedman

  • #2
Vermoedelijk heeft u de aarding van de trommel niet in orde.

Meting gaat via 2 contactborstels, 1 direct aangesloten op de electronic, 1 direct naar aarde toe.
 

NanTom

  • #3
Bedankt alvast voor deze reactie,

Bedoeld u de koolborstel die achteraan op de trommel aan de bovenkant zit en het koperen borsteltje dat met een veertje boven op de trommel zit ?
 

Co de Witgoedman

  • #4
Inderdaad, kan ook heel hoge overgangsweerstand in zitten.
 

NanTom

  • #5
Hartelijk dank, ik weet waaraan te beginnen in het weekend, ik geef feedback over het resultaat begin volgende week...
Tom
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu