Aeg 72630 update e20 storing

Andre038

  • #1
Hallo,

Wij hebben een aeg ovo-lavamat 72630 update.
De machine gaf enige tijd geleden de e20 storing ten tijde van het wassen.
Door opnieuw op start te drukken ging de machine verder, uiteindelijk niet meer en bromde alleen de pomp.

Nu heb ik de machine los gehaald en de complete pomp eruit gehaald. Ik heb 1 keer lekkage gehad waarvandaan geen idee maar de machine heeft met de pomp in het water gestaan.

Ik vermoed dat mijn vrouw de filter niet goed dicht heeft gedraaid, want hij lijkt nergens verder te lekken als ik de slangen en trommel na loop.

Nu heb ik de opvoer en afvoerpomp van de witte behuizing afgehaald en de afvoerpomp met witte schoep werkte niet correct,draaide heen en weer ipv netjes rond. Ik heb hiervoor een nieuwe gekocht.

De opvoerpomp draaide nog netjes, had wel wat roest van de waterschade, maar niet vervangen.

De machine in elkaar gezet en de eerste 3 wassen gingen prima en nu stopt hij bij de 4e was toch weer met e20.

Ik vind de oude opvoerpomp ook speling hebben in het witte sifon en af en toe lijkt hierdoor een druppel te komen ondanks het rubbertje wat er tussen zit.
De 3e schroef van de opvoerpomp draaid ook niet supergedelegeerden meer vast.

Nu hink ik op 2 gedachten.
Vervangen van de opvoerpomp of misschien een nieuwe machine, ben bang dat het in de aansturing van de pomp zit en het een heel duur grapje wordt.

Iemand hier ervaring mee en misschien een idee wat te doe?

Groeten
Andre
 

Pap

  • #2
Als je de pomp er uit heb ook de slang van de kuip naar de witte pomphuis
daar zit vaak een bal of klep in die schoon maken en gat van de kuip schoon maken en de slang van de afvoer controleren op verstopping
dan de pompjes los halen en aan de natte zijde kunnen sommige uit elkaar
dan die schoon maken en asjes bekijken op slijtage
pompjes op speling controleren
en dan eventueel met 230volt testen
pompje zijn de kosten niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu