Aeg L74818 maakt programma niet af

Reins425

  • #1
Ik heb een aeg lavamat L74818 914016251 die zijn programma niet afmaakt. Hij begint keurig te wassen niets aan de hand, maar na verloop van tijd stopt hij met aftellen en de trommel draait niet meer, gaat terug naar de begintijd of loopt door tot 1 minuut . Blijft dan eeuwig staan op 1 minuut, deur kan niet open. Zet ik de machine uit en probeer ik meteen het programma nog een keer dan draait de trommel helemaal niet meer. Koolborstels nog lang genoeg en tacho is ook goed.
Weet iemand wat er aan de hand is en of je de machine kunt resetten of hoe je een foutcode kunt uitlezen?
 

HarryO

  • #2
Uitlezen foutcode:
Kies voor 60 graden Wit/Bont en zet hem aan.
Als hij begint met water nemen druk dan de 2 meest linker toetsen (Voorwas en Nacht cyclus?) samen in en houd deze ingedrukt.
Op het display komt nu een foutmelding.
Tevens gaan de lampjes Einde en Start/Pauze knipperen in een bepaald patroon.
Wat is de foutmelding en wat is het knipper patroon?
 

Reins425

  • #3
HarryO, bedankt voor uw reactie! Hij geeft E41. Leds heb ik (nog) niet zien knipperen. Even zoeken naar de code.
 

HarryO

  • #4
99% zeker: deurschakelaar/vergrendeling defect, gammele bekabeling of los contact op de elektronica module.
De deurschakelaar/vergrendeling zelf is het meest logische.
 

Reins425

  • #5
We checken de bekabeling en module en gaan op zoek naar de deurschakelaar.
U hoort over de afloop.
 

Reins425

  • #6
Bekabeling en print gechecked en ontdaan van koolborstelstof, geen slechte contacten kunnen ontdekken.
Dus deurschakelaar vervangen, helaas exact hetzelfde probleem. Wat kan evt. nog meer een mogelijke oorzaak zijn?
 

Reins425

  • #7
Aanvulling: nog een keer fout uitlezing gedaan. Hij geeft nog steeds E41 en de led start/einde knippert 1x, de led einde knippert 4x.
 

Co de Witgoedman

  • #8
Indien het deurslot vervangen is en de bekabeling in orde is, blijft over:
Electronic defect.
 

Reins425

  • #9
U schrijft wat ik dacht. Maar vaak is het wel goed dat een ander er ook even over nadenkt. Op dit forum staan zoveel oplossingen over allerhande problemen dat het misschien zomaar opgelost had kunnen worden.
Allemaal bedankt voor het meedenken op dit fantastische forum. :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu