Aeg 74950 ressetten

Kokusnootje

  • #1
Hallo,

Mijn wasmachine aeg 74950 gaf de foutcode EF0 vlg boekje probleem water lekkage. Buiten de machine om nergens geen water op de vloer.

Voordat ik de machine wilde open halen las ik op internet dat je een subcode kan uitlozen voor een preciezere foutmelding.

Ik moest dan deze handeling doen:

----------------------------------------------------------------------------------
Procedure om het subnummer, de precieze foutcode uit te lezen:

Het apparaat moet uitgeschakeld zijn

Het apparaat inschakelen, door de programmaschakelaar één positie met de wijzers van de klok mee verder te
draaien.

Tegelijkertijd de toets START/PAUZE en de toets links ervan (ongeacht configuratie van de elektronica)
gedurende ten minste 5 seconden indrukken.

De toetsen ingedrukt houden, tot de LED´s beginnen te knipperen en een signaaltoon weerklinkt.

En de keuze schakelaar 11 posities met de klok mee bewegen. Je krijgt nu de specifieke code.
--------------------------------------------------------------------------------------
Nadat ik dit gedaan had gaat de pomp niet meer uit als de schakelaar op uit staat. Display gaat wel uit maar pomp blijft gewoon doordraaien.

filter is wel schoongemaakt.

Ik denk dat door die boven staande aktie de klok is ontregeld en hoe kan ik hem weer op fabrieksinstellingen zetten (resetten).

Wie heeft er een oplossing.

Alvast bedankt, jan
 

Co de Witgoedman

  • #2
De foutcode is er nog steeds.
Water IN de bodembak, wat de vlotterschakelaar omhoog gedaan heeft en zodoende de pomp blijft activeren.

Verwijder de achterklep en haal het water weg.
 

Kokusnootje

  • #3
Bedankt je hebt gelijk de vlotter op de bodemplaat stond omhoog door het water

water weggehaald en lekkage verholpen en de machine werkte weer perfect

grt jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu