Beton in pvc buis gelopen

Pegla

  • #1
Hallo wie kan mij helpen:
Ik heb een betonplaat laten storten en daarin is een put gemaakt met een pvc buis van 63 mm. die naar de zijkant loopt. Deze is door de bekisting heen gestoken. Nu is er beton over de rand gelopen en in de buis blijven zitten.

Heeft iemand een advies hoe ik de beton uit de buis kan krijgen? De buis zit niet vol, maar zit wel dicht op 10 cm. van de bekisting af.

Bedankt vast.
 

BeeTeeWee

  • #2
Kun je eens een foto posten? Doorgaans hecht beton niet al te goed aan pvc, zodat je de brok met wat kloppen en aantikken best wel weer los zou moeten kunnen krijgen. Kun je er met gereedschap (hamer, koudbeitel, een stukje lat?) niet bij komen?
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
En anders bel je degene die het heeft gestort om het op te lossen.
 

Veronika

  • #4
Bij ons is bij het maken van een granito-vloer cement met steentjes vast komen te zitten in de afvoer, grrrr. Een zijkant van de buis zat dicht, wat verstopping veroorzaakte toen we de badkamer in gebruik namen. Het liep vrij ver door, en er zaten bochten in het pvc, dus het was niet eenvoudig, maar we hebben alles er in stukjes uitgekregen door veel met zo'n ontstoppingsdraad te rommelen. Er braken stukjes vanaf en door de draad terug te trekken kwamen ze "boven". We gebruikten ook nog een ijzerdraad met een hoekje eraan gevouwen om ze eruit te peuteren.

Die buis was dunner dan 63mm, ik weet het niet meer, 50?

Maar makkelijker is natuurlijk de veroorzaker terug te laten komen. Wij hebben dat niet gedaan omdat we in het weekend erachter kwamen waardoor de verstopping kwam en we het gewoon direct wilden oplossen. En ook omdat we niet direct doorhadden hoe lang het stuk cement was :( Hopelijk is het bij jou niet ook meer dan je denkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu