Miele W857 Openen

Optimus Prime

  • #1
Goedemiddag,

Er is steeds vaker onbalans tijdens het centrifugeren.
Zelfs na waterpas zetten de ene keer wat meer last dan de andere keer.
Het is toch niet zo dat wanneer de machine niet helemaal waterpas meer staat deze dan niet meer goed centrifugeert.?

Zou het een slijtage kunnen zijn van de schockbreker(s)
Ik heb gelezen dat deze vanaf de voorzijde te zien/vervangen is.
Hoe kan ik de voorkant openen bij dit type?

De machine is ruim 11 jaar oud en wast nog prima, alleen elke keer waterpas moeten stellen :(
 

Rusako

  • #2
Hallo,haal maar eens de boven plaat er af,en druk maar eens op de trommel deze zal U stug in moeten drukken,gaat deze makkelijk op en neer dan zijn de schokbrekers versleten! Als hij niet goed centrifugeerd kan het ook :wink: zijn dat de koolborstels op zijn!
 

Optimus Prime

  • #3
Ga vandaag aan de slag, controleren van de schockdempers.

Het openen van het front ook gelijk maar doen , gelijk maar kijken of alle electronica nog goed vast zit en eens kijken naar de koolborstels

Het bovenblad verwijderen is met de schroefjes die aan de zijkant zitten verwijderen vermoed ik.

Bedankt Rusako.
 

Rusako

  • #4
Klopt suc6
 

Optimus Prime

  • #5
Het openen ging vrij gemakkelijk, de trommel van bovenaf een paar keer stevig induwen, was niet bijzonder slap.
Geen ratelgeluiden van versleten lagers, er is wel een soort van piepend geluid tijdens het centrifugeren maar niet constant ,dat schijnt een jaartje gaande te zijn wordt me toegefluisterd :(
Zou de riem kunnen zijn denk ik...

Jammer dat ik geen referentie heb moeilijk in te schatten of de dempers goed hun werk doen.
Zag wel aan de onderkant vet sporen , zal wel de bedoeling zijn.

Vanmorgen een was gedaan en stond waarschijnlijk toch niet goed aangezien tijdens het centrifugeren een beetje water bleef zitten bij de manchet en trommel, daar kon mijn vrouw het aanzien als de machine niet goed stond.

De machine netjes gesteld, de waterpas nu maar op het bovenblad gezet
en niet vanaf de zijden , kijken of dat nog iets uithaald.
 

Rusako

  • #6
Vet op de schockbrekers hoort niet dan gaan ze stuk,water in het manchet dat is altijd ! en de gaatjes zitten dicht 3stuks in het manchet onderin :lol:
 

Optimus Prime

  • #7
Het vervangen van de dempers schijnt niet echt moeilijk te zijn.
Alleen de linker is wat moeilijker , de filter zal losgemaakt moeten worden.
Heb ik wat te doen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu