Water blijft staan in Miele wasmachine W3616

Knoco

  • #1
Na iedere wasbeurt blijft er water staan in de wasmachine, heeft iemand nog meer dit probleem en zoja wat is er aan te doen?
 

Peter1963

  • #2
Beste Knoco,

Wij hadden het zelfde probleem met een Miele W2523. Het water bleef staan. In de laatste 10 minuten ging de wasmachine centrifugeren waardoor er veel zeepsop ontstond. Fout meldingen zoals overdosering en watertoevoer en waterafvoer meldingen. Natuurlijk de afvoerpomp gecontroleerd. Toevoer filter in waterslang. Afvoerslang gecontroleerd. Helaas was dit niet het probleem. Ik ben begonnen om alle slangen eens te controleren. De oplossing was een slang die van de afvoermotor naar boven gaat. Deze komt uit op een y splitsing. Deze slang zat helemaal vol met troep.(Dit na 6,5 jaar gebruik) Je kan er gemakkelijk bij door de linker zijkap van de wasmachine eraf te halen. Om dit te doen moet je eerst de voorkap los maken.(Bout aan de voorkant los maken en enkele torx schroeven onderaan losmaken) Ik hoop dat dit de oplossing is. Het kan ook de afvoermotor zijn. Deze is ook gemakkelijk te vervangen. Zit ook links achter het filterhuis. Ik hoop dat je met mijn verhaal de oplossing vind.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu