AEG wasmachine motor vervangen UZ 112 G63 wat past

Mick moker

  • #1
Hallo allemaal

Kan iemand mij vertellen waar ik op moet leten als ik een tweede hands vervanger wil aanschaven. Mijn motor heeft een defect lager aan de poelie kant en daar ik niet weet of en hoe die er afkan wil ik een tweede hands kopen Op meerdere sites worden UZ 112 G63 of 70 motoren aangeboden alleen verschillen bepaalde codes met die van mij.

De opbouw en stekker aansluiting zijn identiek. ik zoek een motor voor 1500 toeren. Als iemand weet wat de codes betekenen ( zie bijgeleverde foto)of wat echt relevant is hoor ik dit graag.

Vrg mick moker

 

Pap

  • #2
Die motor kun je nu niets mee
probeer een poely trekker op de poely
en dan met een brander een beetje warm stoken
eerst goed onder spanning zetten met poely trekker
als dat lukt kun je het lager vervangen
ik heb het wel eens gedaan en dat ging
 

Mick moker

  • #3
Dank je wel Pap,

als dat kan wil ik ook het lager aan de tago kant wisselen maar hoe krijg ik de tago heel van de as hij lijkt gelijmt te zitten op een gekartelde as.
(ik zie dit daar ik de motor al uit elkaar heb gehaald)
vrg Mick :) moker
 

Pap

  • #4
Heel voor zigtig met 2 brede dingen er onder en dan omhoog zien te krijgen
doe dit met liefde want ze zijn niet te koop
 

Mick moker

  • #5
Hallo Pap

Nou op ze egeltjes dan maar :wink:, zou ik zeggen. ga er morgen mee aan de gang ik meld wel hoe het is gegaan.
 

Mick moker

  • #6
Had die Pap,

Nou de klus is geklaard. niks warmstoken gewoon een poelietrekker en klaar is kees. Tago gaat ook heel makkelijk van de as. Nieuwe lagers gemonteerd en tago terug geplaatst(wel even geborgd met borg vloeistof) en wallaa hij loopt weer als nieuw. Ik mag dan niet zo knap zijn, maar wel verdomd handig al zeg ik het zelf! :mrgreen:

bij deze bedankt
Vrg mick moker
 

Pap

  • #7
Ik ook blij blije moker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu