Whirlpool droger doet iets niet goed, wordt niet warm

PieterB82

  • #1
Onze Whirlpool droger werkt sinds deze week niet meer goed. Hij wordt namelijk niet meer wam Nu heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en schoon gemaakt.
Nu hij weer helemaal in elkaar zit verwarmt hij nog steeds de lucht niet. Ik heb nu het verwarmingselement los gedraaid en de droger aangezet. Het element gloeit even op, maar gaat vervolgens na een seconde of 3 tot 5 weer uit.

Zou het kunnen zijn dat een van de thermostaten kapot is?

Het gaat om een Whirlpool AWZ 8466.

Update
Ik heb het element weer aangesloten en de droger aangezet. Alle Clixons doorgemeten. 3 van de 4 gaven tijdens het aanstaan 0, 1 van de Clixons (waar 2 rode draden ingaan) gaf boven de 200 (??) Ohm. Ik weet niet of dit goed is of deze Clixon niet meer functioneert en vervangen moet worden.[/b]
 

HarryO

  • #2
Die met de rode draden moet rond de 12,5 KOhm zijn bij kamer temperatuur, de 3 andere 0 Ohm.
Zie zelfde discussie over een Whirlpool Memphis C
 

PieterB82

  • #3
Harry, bedankt voor je reactie.

Ik heb hem doorgemeten. De 3 geven allemaal 0 Ohm, de licht bruine met rode draden geeft rond de 11 KOhm a 12 KOhm aan (analoge meter). Het lijkt dus dat er iets anders kapot is. Waar zou het nog aan kunnen liggen?
 

HarryO

  • #4
Er zit er ook nog één voor, rechts onder.
Verwijder hiervoor bovenblad en rechter zijkant.
Ook deze moet zo rond de 12,5 KOhm zijn.
Is deze goed, controleer dan het elektronica module op losse contacten, vooral bij de relais.
PS: draait de trommel wel beide kanten op?
 

PieterB82

  • #5



Harry ik kan die andere Clixon niet vinden. Ik heb een aantal foto's gemaakt van de droger. Zou je kunnen aangeven waar ik deze kan vinden?
De trommel draait nog steeds beide kanten op. Ik zal de elektronica module eens nader onderzoeken. Alvast bedankt!
 

PieterB82

  • #6
Zou iemand naar aanleiding van het bovenstaande verhaal kunnen vertellen waar de andere clixon van mijn droger kan vinden?
 

HarryO

  • #7
Beetje laat...

In het witte gedeelte links van de onderste foto.
Is onderdeel nummer 6910 in de service manual.

Service manual van vergelijkbare AWZ8477
Site is traag, even wachten en dan rechts onderaan kiezen voor "Get manual"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu