Miele w2241 doet alleen nog ledjes controlleloop

Marcel wouters

  • #1
Bij de laatste was wat hij gedraaid heeft de pomp door een verontreiniging geblokkeerd gestaan. Dus toen de machine klaar was trof je deze aan alsof je op spoelstop had gedrukt, maar toen knipperden er al 1of 2 rode ledjes waterafvoer-watertoevoer. Daarna is water afgetapt en de machine geleegd. Het zeef is los gedraaid en er kwam een dubbelgevouwen label losgegaan uit een hemd ,dan de deksel open gemaakt en de water ventiel door gemeten en getest dan ook nog de waterverdeler gecontroleerd en de zeepbak en slangen schoongemaakt. Toen we weer wilden gaan wassen heb ik misschien een verkeerde toets combinatie gedrukt met als resultaat een continu teug kerende led lampen loop beginnend met een geel ledje wat je normaal nooit ziet onder de start toets en dat knippert al eens 4keer systematisch van links naar rechts ,dan is hij 10 seconde uit en dan herhaald zich dat spelletje eindeloos. Ook geeft hij nog verschillende tijden links boven in het venster aan, het kan informatie zijn voor de miele monteur Wie weet hoe dit gereset moet worden Bij voorbaat dank,Marcel.
 

Marcel wouters

  • #2
Als oplossing zou ik ook naar een andere 2-hands elektronische klok kunnen kijken ,want als ik miele bel ben ik sowieso 140 euro kwijt en dan moeten ze niet nog eens met een nieuwe klok aankomen . En als ik dan naar een klok ga kijken, kan ik dan een nemen uit de hele 2200 serie nemen ,of het beste een van 2241 en hoger. Bij voorbaat dank, Marcel.
 

HarryO

  • #3
Het samen knipperen van Water toevoer en Water afvoer betekend dat er een lekkage geconstateerd is en de sensor op de bodemplaat van de machine heeft ingegrepen.
Het knipper patroon kan een fpoutmelding, zelftest of demo mode zijn.
De zelftest en foutmelding zijn in theorie weg nadat je de machine aan en weer uit zet.
De demo mode los je op door de start knop ingedrukt te houden en dan de machine aan te zetten.
Als het start lampje gaat branden dan de toets los laten en direct weer in drukken en ingedrukt houden totsat het start lampje weer uit gaat.
De bodemplaat kun je droog maken door de zeepbak er uit te halen en de machine iets voorover te kantelen, het water loopt dan aan de voorkant uit de plint.
 

Marcel wouters

  • #4
Beste Harry O,
Alvast heel hartelijk dank voor de uitleg van mijn probleem met mijn ''Miele 2241 doet alleen nog ledjes controle loop ''. Het klopte precies wat je schreef dat de machine in demo modus stond en dat ik hem nou weer met jouw aanwijzingen in de was modus heb gekregen.
Nou heb ik hem al 2 programma's laten draaien en steeds blijft het rode controle ledje branden, vermoedelijk ben ik dat ook zelf schuld omdat ik niet precies de plek had aangetekend waar de waterverdeler ''voorwas,hoofdwas ,wasverzachter laatste spoelgang en rechtstreeks in de kuip ''. Ik heb bij het monteren van de waterverdeler gelet op een gaatje in een tandwiel en een gaatje in het deksel en die gaatjes heb ik precies boven elkaar gezet hopende dat als het niet goed zou zijn dat hij zelf weer naar het goede 0 punt loopt. Lukt dat niet dan zou het mooi zijn dat van u te vernemen wat dan wel het vaste 0 punt is waar de waterverdeler op moet staan.
Ter verduidelijking als je de machine nou een programma laat starten doet hij de eerste minuut niets en dan gaat het rode ledje watertoevoer aan en begint gelijktijdig water te nemen .Ook heb ik gecontroleerd of hij voldoende water neemt door handmatig de deur te openen en de was wat naar achteren te schuiven en dan had ik ruim 4 a 5 centimeter water in de trommel. Ook ging het rode ledje dan uit en ging het programma weer verder. Nuchter nadenkend kan het zijn dat de water gaatjes voorwas direct open moeten zijn ,misschien hoor ik nog van je en anders toch heel hartelijk bedankt.Met de vriendelijke groeten Marcel Wouters .
 

HarryO

  • #5
Helaas kan ik je daar niet verder mee helpen.
Ik heb geen idee hoe het binnenwerk van het zeepbak deksel er uitziet.
(ik neem aan dat je onderdeel nummer 5969592 bedoeld)
Experimenteren denk ik, voor € 120 kun je nog wel wat testen doen.
 

Marcel wouters

  • #6
Beste Harry O,
Dit krijg ik ook wel zelf weer op de goede stand omdat hij het ook voor het schoonmaken goed gedaan heeft en wetende dat hij 4 stop punten heeft met sleepcontacten en hij heeft maar een waterventiel en hij neemt water.
Ook krijg je weer respect voor de bouwwijze van deze serie machines, ook met waterlekkage de vlotterschakelaar en eigenlijk gezegd alles word zo eenvoudig in de klok met een paar stekkers ingeprikt en dat is het.
Ook bouwt Miele al was/droog machine in een machine voor 1680-1999 euro.
Nogmaals bedankt en met de vriendelijke groeten Marcel Wouters. :) :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu